Τα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια ανοίγουν με τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών. Μάλιστα προβλέπεται ότι η φετινή σχολική χρονιά το πρόβλημα θα πάρει εκρηκτικές διαστάσεις εξαιτίας και του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων, τους ανύπαρκτους διορισμούς, την καθυστέρηση των υπηρεσιακών μεταβολών.
Στο ΥΠΑΙΘ όμως η βαρύτητα δίνεται περισσότερο σε δράσεις που εκτιμά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι θα έχει επικοινωνιακά θετικό πρόσημο. Στο πλαίσιο αυτό έγινε σήμερα Δευτέρα, 4/8, σύσκεψη με θέμα το λεγόμενο “Κοινωνικό Σχολείο”.
Οι δράσεις και τα προγράμματα του Κοινωνικού Σχολείου που θα υλοποιηθούν σε όλη τη χώρα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και στους δέκα άξονες ( άθληση, διατροφή, ναρκωτικά, κάπνισμα & αλκοόλ, σεξουαλική αγωγή, μολυσματικές ασθένειες, ρατσισμός, χουλιγκανισμός, αισθητική, ολυμπισμός), εξετάστηκαν στη δίωρη ευρεία σύσκεψη, στο υπουργείο Παιδείας.
Στη σύσκεψη εξετάστηκαν τρόποι επιτυχίας αυτών των δράσεων.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Δ. Γκίνης, είπε πως παράγοντες οι οποίοι πρέπει να συνδράμουν στη λειτουργία των Σχολών Γονέων είναι:
_Οι επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Υποστήριξης
-Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης
– Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης
– Το Παρατηρητήριο
– Οι Σχολικοί Σύμβουλοι και
-Ισως σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο εισαγγελέας ανηλίκων
Ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος σημείωσε, στη διάρκεια της σύσκεψης ότι σχεδιάζονται ήδη τα χρονοδιαγράμματα και ενεργοποιούνται όλοι οι σχετικοί με αυτά τα ζητήματα φορείς ώστε το κοινωνικό σχολείο να είναι έτοιμο να λειτουργήσει με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ο κ. Λοβέρδος ζήτησε από τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη να επαναληφθεί η σύσκεψη προκειμένου να ολοκληρωθεί η προετοιμασία ώστε οι Διευθυντές των Σχολείων να ενημερώσουν τους γονείς και μαθητές για τις δράσεις.
Ο υπουργός Παιδείας πρότεινε να αναζητηθούν 55 επώνυμοι από το χώρο του αθλητισμού κ.α., για να συμμετάσχουν στις δράσεις .
Ο κ. Λοβέρδος το ξεκαθάρισε στη σύσκεψη ότι οι όποιες δράσεις αποφασιστούν είναι όλες χωρίς χρήματα .
Από την πλευρά των εκπροσώπων των Πανεπιστημίων Γεωπονικού και Χαροκόπειου στο ζήτημα της διατροφής των μαθητών τονίστηκε πως « Τα παιδιά ξέρουν τι πρέπει να κάνουν αλλά δεν το κάνουν. Να αλλάξουν γνώσεις δεν λύνεται το πρόβλημα. Πρέπει να αλλάξουν συμπεριφορά»
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι, όπως το λέτε. Πως θα δουλέψουμε όμως για να αλλάξει συμπεριφορά ο μαθητής;
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ: Δεν έχει νόημα να λέτε στο μαθητή ότι δεν πρέπει να είστε συνεχώς μπροστά σε ‘ένα υπολογιστή. Εάν δεν εμπλακεί ο δάσκαλος δεν θα καταφέρουμε πολλά. Ο μαθητής έχει Θεό τον δάσκαλο. Το κίνητρο θα έρθει από τον δάσκαλο και τον γυμναστή.
Στην σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστας Κουκοδήμος, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Γιάννης Ανδριανός, η Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., κα Τζένη Κρεμαστινού , η ηθοποιός, σκηνοθέτης και καλλιτεχνική επιμελητήρια κα Τατιάνα Λυγερή και ο καθηγητής του τμήματος “Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής” του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, κ. Γιάννης Μανιός.
Κατά την ευρεία σύσκεψη για το Κοινωνικό Σχολείο ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος ανακοίνωσε πως το υπουργείο Παιδείας θα προσανατολιστεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε είναι να πείσουμε να μειωθούν τα μαθήματα.
Πρόσθεσε επίσης « Το Λύκειο δεν θα το πειράξουμε. Θα κάνουμε αλλαγές μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
Last modified: 4 Αυγούστου 2014