ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε. «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»Γιαβάση 7 -15242 Αγία Παρασκευή Τηλ-Fax: 2106399318 http://www.syllogosperiklis.gr info@syllogosperiklis.gr |
Αγ. Παρασκευή, 6 Οκτωβρίου 2016 Αρ. Πρωτ.:134Προς: Τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου μας |
Θέμα: Παράλληλη Στήριξη για όλα τα παιδιά που τη δικαιούνται
Η λογιστική λογική των « αναλογικών κλασμάτων » δεν θα περάσει!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Με λογιστικές λογικές και με τον προσφιλή τρόπο του παρελθόντος «μοιράστηκαν» και φέτος οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης στη Διεύθυνση Β΄ Αθήνας. Έτσι οι εγκεκριμμένες από το ΚΕΔΔΥ αιτήσεις ξεπέρασαν τις 300 ενώ μόνον 120 από αυτές υπογράφτηκαν από το ΥΠΠΕΘ και εντέλει «βολεύτηκαν» με σχετική απόφαση της αρμόδιας ειδικής επιτροπής (;) ή με προσωπική απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης (;) με 47 προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών !
Ταυτόχρονα με την υλοποίηση της σχετικής εγκυκλίου και επινοώντας διάφορες αλχημείες θα καλυφθούν 69 από αυτές διαθέτοντας έναν εκπαιδευτικό για 2, 3 ακόμα και για 4 μαθητές.
Ως αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής, δεκάδες γονείς θα αναγκαστούν για μια ακόμη φορά να καταφύγουν στην ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη ενώ δεκάδες άλλα παιδιά θα μοιραστούν ως « αναλογικά κλάσματα » στους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς.
Η πραγματικότητα της Β΄Αθήνας ακολουθεί την πραγματικότητα στην υπόλοιπη Ελλάδα. Παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, μέχρι σήμερα έχουν γίνει 1140 προσλήψεις εκπαιδευτικών ΕΑ για περισσότερα από 5.500 αιτήματα. Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι πολλοί γονείς επιλέγουν την ιδιωτική ΠΣ, γεγονός που αναδεικνύει μια παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του σχολείου.
Η εφαρμοστική εγκύκλιος που ανακοίνωσε μόλις χτες το Υπουργείο, «γέννημα» της τροπολογίας που πρόσφατα ψηφίστηκε και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα, ρευστοποιεί ακόμα περισσότερο μια ρευστή δομή της Ειδικής Εκπαίδευσης και αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη για το παραπέρα ξήλωμά της. Επιτρέπει την συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε μαθητές με αναπηρίες που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, εξοικονομώντας χρήματα από την ακύρωση των προσδοκώμενων προσλήψεων και ταυτόχρονα βαθαίνει την αντιδραστική αντιπαιδαγωγική «μεταρρύθμιση» που οδηγεί σε ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
«Παρέλαση εκπαιδευτικών» γενικής εκπαίδευσης, θριαμβολογώντας μάλιστα ότι θέτει το όριο των 4 εκπαιδευτικών (!), προβλέπει η εγκύκλιος του Υπουργείου για κάθε μαθητή που δικαιούται παράλληλη στήριξη. Με εισήγηση των σχολικών συμβούλων Γενικής Αγωγής προς τους Δ/ντές Εκπαίδευσης και με ανάθεση του Δ/ντή Εκπαίδευσης, κάθε μαθητής, που με ευθύνη του κράτους λόγω πλημμελούς υποστήριξής του από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής υπολείπεται σε ώρες υποστήριξης που ορίζει το ΚΕΔΔΥ, θα καλύπτει τις ώρες αυτές από τα «περισσεύματα» ωρών εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Καλούμε του συλλόγους διδασκόντων να μην συντάξουν πρακτικό κατανομής των ωρών υποστήριξης των παιδιών που σύμφωνα με τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη καθώς ούτε την αρμοδιότητα αυτή έχουν ούτε την ευθύνη αυτή πρέπει να αναλάβουν. Η λογιστική κατανομή που με προφορικές εντολές της Διοίκησης τους ανατίθεται είναι παράνομη όσο και επικίνδυνη για την ασφάλεια και την υποστήριξη των παιδιών αυτών. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης οφείλει εγγράφως και ονομαστικά και σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις του ΚΕΔΔΥ να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης που τοποθετεί στα σχολεία την υποστήριξη των παιδιών που τη δικαιούνται καθώς όπως γνωρίζουμε η Παράλληλη στήριξη είναι ατομική, ονομαστική και για τολόγο αυτό προσλαμβάνεται ένας εκπαιδευτικός αποκλειστικά για κάθε συγκεκριμένο μαθητή.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες:
Αποτιμάται από το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό που απαιτείται για να καλύψει τις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν λόγω εγγενών δυσκολιών, από το σταθερό πλαίσιο φοίτησης, από τη μονιμότητα του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) προσωπικού που εμπλέκεται στην εκπ/κή διαδικασία, καθώς και από τις αναγκαίες και στοχευμένες εκπ/κές παρεμβάσεις που εκτείνονται σε όλη την κλίμακα της σχολικής ζωής, τυπικού και άτυπου προγράμματος. Τα ίδια κριτήρια ισχύουν και για τα ΤΕ και τα Ειδικά Σχολεία, τα οποία με την εγκύκλιο «αποψιλώνονται» από το επιστημονικό προσωπικό που χρειάζονται για να επιτελέσουν του έργο τους, αφού και αυτά θα μπορούν να «στελεχωθούν» με «περισσεύματα ωρών εκπ/κών Γενικής Αγωγής. ¨
Το Υπουργείο Παιδείας, πιστό στις οδηγίες ΕΕ και ΟΟΣΑ, με σημαία την «πλήρη ένταξη» δομών, εκπαιδευτικών, και κυρίως μαθητών της Ειδικής Εκπαίδευσης στη Γενική, δίνει καίριο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες. Ακυρώνοντας στην πράξη την αναγκαιότητα ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, «κατεβάζει» τον πήχη των προσδοκιών της εκπαίδευσής τους.
Το σημερινό υπουργείο, πατώντας στη νομοθετική «προίκα» προηγούμενων κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων, οδηγεί τους γονείς σε απόγνωση, τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής σε ανεργία και τους μαθητες με ειδικες αναγκες στη στέρηση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καλεί όλους τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Β΄Αθήνας την Τρίτη 11 Οκτωβρίου ώρα 2.30μ.μ.
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ.
ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ.
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ. ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ.
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Άννα Μάγια Σταυροπούλου Γεωργία Γιανναρά
Last modified: 9 Οκτωβρίου 2016