Written by 16:02 Αποφάσεις Δ.Σ.

Στάση εργασίας στις 26 Ιανουαρίου 2011 – Συγχωνεύσεις – καταργήσεις Σχολικών Μονάδων

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή
Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
info@syllogosperiklis.gr

Αγ. Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2011

Αρ. Πρωτ.: 17

 

Προς: Όλους τους Εκπ/κους Π.Ε. μέλη του Συλλόγου μας

 

 

Θέμα 1οΣτάση εργασίας στις 26 Ιανουαρίου 2011

 

Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Σας ενημερώνουμε ότι το Δ.Σ. της ΔΟΕ, στη συνεδρίασή του στις 19 Ιανουαρίου 2011 αφού έλαβε υπόψη του:

α) Το σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που προωθείται από το ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. 14/1/2011 αρ. πρωτ:1640)

β) Τη μεγάλη καθυστέρηση για την προκήρυξη των εξετάσεων για επιλογή εκπαιδευτικώνγια φοίτηση στα Διδασκαλεία (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. 20/1/2011, αρ. πρωτ: 1668)

γ) Τα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν ακόμη και σήμερα στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρίως σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων καθώς και την ανάθεση ωρών διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (π.χ. σε δασκάλους ανατίθεται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής), γεγονός που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε21/12/2010,)

δ) Τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων (θέρμανση, ΔΕΗ, ΟΤΕ, καθαρίστριες) (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. 13/10/2010 αρ. πρωτ1326)

αποφάσισε

την κήρυξη 2ωρης στάσης εργασίας την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011, για τις δυο τελευταίες διδακτικές ώρες του πρωινού κύκλου και τις δυο πρώτες του απογευματινού, προκειμένου να πάρουν μέρος οι εκπαιδευτικοί, στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την ίδια μέρα και ώρα 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας.

 

 

Θέμα 2οΣυγχωνεύσεις – καταργήσεις Σχολικών Μονάδων

Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Σας κοινοποιούμε απόφαση της ΔΟΕ για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις, ώστε να ενημερωθείτε για τη θέση που έχουμε για το ζήτημα αυτό.

«Το τελευταίο διάστημα, μέσα από «άτυπες» συνεννοήσεις μεταξύ των Περιφερειακών  Δ/ντών Εκπαίδευσης και των Δ/ντών Εκπαίδευσης προωθείται σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων με μοναδικό στόχο τη δήθεν εξοικονόμηση πόρων από τις λειτουργικές δαπάνες των μικρών και των μεσαίων σχολικών μονάδων.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκφράζει την εντονότατη ανησυχία του για τις επιχειρούμενες αλλαγές. Χωρίς να αγνοεί την ανάγκη συζήτησης για διορθωτικές κινήσεις που αφορούν στις ακραίες περιπτώσεις, που τυχόν υπάρχουν, διαφωνεί με τη λογική της κυβέρνησης, που υπακούει στις επιταγές του ΔΝΤ και θέλει να επιβάλλει το «φθηνό σχολείο». Διαφωνεί με την πολιτική, που επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες και την εκπαίδευση, χωρίς να ερωτηθούν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των εκπαιδευτικών. Διαφωνείμε την ασάφεια, που εκμεταλλευόμενη την απουσία συγκεκριμένου νομοθετικού  πλαισίου μετά τις αλλαγές στο χάρτη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δίνει τη δυνατότητα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, να αποφασίσουν χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια.

Αναφέρουμε λοιπόν κάποια κριτήρια που σκοπίμως φαίνεται ότι αγνοούνται:

  • Η μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Δεν μπορεί να μιλάμε για παιδαγωγικά κριτήρια και αντί να μειώνεται ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα να αυξάνεται. Το στρίμωγμα των μαθητών σε πληθωρικά τμήματα, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, η κατάργηση των αντισταθμιστικών δράσεων (κατάργηση των τμημάτων ένταξης και τάξεων υποδοχής) είναι όπως φαίνεται μερικά από τα «παιδαγωγικά» κριτήρια του ΥΠΔΒΜΘ.
  • Η κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή – υποχρηματοδότηση Σχολικών Επιτροπών. Ούτε συζήτηση γίνεται για νέες σχολικές μονάδες και εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών. Σχολικές τάξεις χωρισμένες με γυψοσανίδες, σχολικά κτήρια χωρίς αύλειους χώρους, σε υπόγεια καταστήματα «μπουντρούμια», χωρίς γυμναστήρια και αίθουσες Η/Υ, με τους Διευθυντές σχολικών μονάδων σε απόγνωση μη μπορώντας να καλύψουν ούτε τα απαραίτητα λειτουργικά έξοδα (θέρμανση, καθαρίστρια, ΟΤΕ, ΔΕΗ, νερό).
  • Το κόστος για το μαθητή. Η συγχώνευση σχολείων θα έχει σα συνέπεια όχι μόνο το χάσιμο χρόνου αλλά και τη μεγάλη ταλαιπωρία των μικρών μαθητών οι οποίοι θα αναγκάζονται πολλές φορές να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στο σχολειό και στη συνέχεια στο σπίτι τους. Με παιδαγωγικά κριτήρια θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ να δείξει τον απαιτούμενο σεβασμό στους μικρούς μαθητές και όχι να επιβαρύνει λόγω συχνών μετακινήσεων το πρόγραμμά τους αλλά και τη σχολική τους επίδοση.
  • Η ασφάλεια και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Το κακό οδικό δίκτυο της χώρας μας, ιδιαίτερα στις ορεινές περιοχές, καθώς και οι ειδικές κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτές, πέρα από την καθημερινή ταλαιπωρία εγκυμονούν κινδύνους ατυχημάτων.
  • Το ελάχιστο όφελος από την εξοικονόμηση πόρων που επιβάλλει την πολιτική των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Είναι γνωστό το όργιο σπατάλης και η διασπάθιση δημόσιου χρήματος στον τομέα της σχολικής μεταφοράς κάτι για το οποίο φυσικά δε φταίνε οι εκπαιδευτικοί.

Επισημαίνουμε ιδιαίτερα πως εδώ δεν πρόκειται για καταργήσεις κάποιων ολιγοθέσιων σχολείων (μονοθέσιων, διθέσιων) αλλά για προθέσεις δημιουργίας σχολικών συγκροτημάτων εκατοντάδων μαθητών, που δεν θα πληρούν ούτε καν τα στοιχειώδη, τόσο από άποψη υποδομών όσο και από άποψη εργασιακών σχέσεων και συνθηκών εργασίας (εκπαιδευτικών και μαθητών).

Δεν μπορεί η συγχώνευση σχολείων να είναι η προτεραιότητα σήμερα. Αντιθέτως, θα έπρεπε να τίθενται ως ζητήματα αιχμής η πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, η ενίσχυση των μαθητών (π.χ. με αντισταθμιστικές δράσεις), η επίλυση σοβαρών προβλημάτων υλικοτεχνικής και κτηριακής υποδομής των σχολείων και γενικότερα η αύξηση των δαπανών για την παιδεία και όχι η μείωση στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση με τον προϋπολογισμό που ψήφισε το 2011 (2,75% του ΑΕΠ το χαμηλότερο των τελευταίων 50 ετών).

Τέλος, το Δ.Σ. της ΔΟΕ δηλώνει ότι ο αγώνας για την υπεράσπιση των δημόσιων σχολείων θα είναι ανυποχώρητος και θα κινηθεί στην κατεύθυνση της ισχυροποίησης και όχι της αποδυνάμωσης μέτρων που θα ικανοποιούν τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών.»

enim_25-11-2010_clip_image002

Last modified: 24 Ιανουαρίου 2011

Close