Έχετε σκεφτεί ποτέ τι θα γινόταν αν το σχολείο σας αποφάσιζε κανένας δάσκαλος να μην ξαναβάλει καμία κατ’ οίκον εργασία στους μαθητές; Πώς θα αντιδρούσαν οι ενδιαφερόμενοι; Ένα δημόσιο δημοτικό σχολείο το έκανε: Οι εκπαιδευτικοί σταμάτησαν να δίνουν οποιαδήποτε εργασία και ζήτησαν από τους μαθητές τους να παίζουν αντί να διαβάζουν στο σπίτι. Δείτε τι έγινε…
Πριν διαβάσετε παρακάτω σας ενημερώνω ότι αυτά συνέβησαν στη Νέα Υόρκη και όχι στην Ελλάδα. Εκεί λοιπόν οι γονείς δεν είναι έτοιμοι να έχουν παιδιά στο σπίτι με ελεύθερο χρόνο. Πιστεύετε ότι εδώ στην Ελλάδα τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά;
Οι εκπαιδευτικοί στο PS 116 στην Ανατολική 33rd Street της Νέας Υόρκης σταμάτησαν να βάζουν κατ’ οίκον εργασίες και αντί να ενθαρρύνουν τους μαθητές να διαβάζουν τους ζητούν να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους, σύμφωνα με επιστολή της διευθύντριας του σχολείου, που στάλθηκε στους γονείς τον περασμένο μήνα. Η απόφαση αυτή του σχολείου όμως εξόργισε τους γονείς των μαθητών που απειλούν ότι θα πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο!
Η διευθύντρια του σχολείου κ. Hsu εξήγησε ότι το σχολείο πέρασε περισσότερο από ένα χρόνο αναλύοντας μελέτες που επικεντρώνονται στις συνέπειες των παραδοσιακών εργασιών και αποφάσισε ότι ήταν πιο σημαντικό για τους μαθητές ηλικίας 6-10 ετών να κάνουν δραστηριότητες που έχουν αποδειχθεί να έχουν θετικό αντίκτυπο όπως ανάγνωση με το δικό τους ρυθμό, αλλά και να παίζουν. “Στην πραγματικότητα, υπάρχουν ποικίλες μελέτες που διεξάγονται σχετικά με τις επιπτώσεις της κατ ‘οίκον εργασίας στη στοιχειώδη εκπαίδευση και καμία από αυτές δε συνδέει άμεσα τις παραδοσιακές πρακτικές εργασίες με την τρέχουσα, ή ακόμα και τη μέλλουσα ακαδημαϊκή επιτυχία.”
Η επιστολή της διευθύντριας συμβουλεύει τους γονείς να περιορίσουν το χρόνο που βλέπου τα παιδιά τηλεόραση, το χρόνο που ασχολούνται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και βιντεοπαιχνίδια και τους συνιστά να μιλούν περισσότερο με τους δασκάλους των παιδιών τους.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική σχετικά με την κατ’ οίκον εργασία και έτσι η ανάθεση εργασιών είναι στη διακριτική ευχέρεια διευθυντών και οι εκπαιδευτικών. Οι γονείς όμως απειλούν να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο γιατί φοβούνται ότι δε θα μαθαίνουν αρκετά πράγματα.
“Έχουν αποφασίσει ότι το να δίνουν εργασίες σε μικρότερες ηλικίες [μαθητές δημοτικού σχολείου] δεν είναι αποτελεσματικό. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα συμφωνώ. Νομίζω ότι θα πρέπει να έχουν τα παιδιά εργασίες και ως πειθαρχία. Θέλω [η κόρη μου] να διασκεδάζει, αλλά θέλω επίσης να εργάζεται προς έναν στόχο» δηλώνει ο κ. Tasman ο οποίος έχει ήδη αρχίσει να ψάχνει για ένα άλλο σχολείο για την κόρη του.
Θυμωμένοι γονείς είπαν ότι έχουν αρχίσει να συμπληρώνουν το κενό που άφησε το σχολείο δημιουργώντας τις δικές τους εργασίες στο σπίτι για τα παιδιά τους.
«Δημιουργούμε την ευκαιρία στους μαθητές και τις οικογένειές τους να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που η έρευνα έχει αποδείξει πως είναι προς όφελος της ακαδημαϊκής και κοινωνική-συναισθηματικής επιτυχίας των παιδιών της στοιχειώδης εκπαίδευσης. Ανυπομονούμε να δούμε τη θετική επίδραση που θα έχει η επιλογή μας αυτή για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους», δήλωσε η κ. Hsu
Πηγή: http://www.dnainfo.com
Last modified: 25 Μαρτίου 2015