πηγή: alfavita.gr
Και επί των άρθρων ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την παιδεία. Η Ν.Δ. ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία για 21 από τα άρθρα και για μία τροπολογία (που αφορά την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρύματος των ΑΕΙ και των ΤΕΙ). Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 259 Βουλευτές και τα αποτελέσματα ήταν:
άρθρο 10: 153 ναι, 106 όχι.
άρθρο 11: 153 ναι, 106 όχι.
άρθρο 12: 153 ναι, 106 όχι.
άρθρο 13: 153 ναι, 106 όχι.
άρθρο 14: 153 ναι, 91 όχι, 15 παρών.
άρθρο 15: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 16: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 17: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 18: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 19: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 20: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 21: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 22: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 23: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 24: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 25: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 26: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 27: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 28: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 32: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
άρθρο 33: 157 ναι, 102 όχι.
τροπολογία 135/23: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.
Υπογραμμίζεται ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες καταψήφισαν δύο από τις κυβερνητικές τροπολογίες που είχαν ενταχθεί στο νομοσχέδιο και για τις οποίες η Ν.Δ. δεν είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία. Πρόκειται για την τροπολογία που αφορά το ισλαμικό τέμενος στην Αθήνα (το οποίο υπερψήφισαν όλα τα κόμματα και το καταψήφισε η Χρυσή Αυγή) και την τροπολογία για το Μέγαρο Μουσικής.
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, επανέλαβε ότι ο χαρακτήρας τού νομοσχεδίου για την Παιδεία είναι μεταβατικός και στάθηκε στα βασικά του σημεία (όπως είναι ο διαχωρισμός πειραματικών-προτύπων σχολείων, η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και η επαναφορά ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ) υπογραμμίζοντας πως το ν/σ είναι προς όφελος των μαθητών, αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Σημειώνεται πως ο κ. Κουράκης προκάλεσε νομοθετικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου. Με βάση αυτές, αντικαθίσταται μία ώρα λογοτεχνίας, με μία ώρα ιστορίας των κοινωνικών επιστημών και ξεκαθάρισε ότι, σε ό,τι αφορά τη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων, θα ενταχθεί στη λίστα των προτύπων μόνο το γυμνάσιο και όχι το λύκειο, το οποίο παραμένει ως έχει. Επίσης, ανέφερε ότι θα προσμετράται για την υποψηφιότητα των εκπαιδευτικών για τη θέση του διευθυντή στα πειραματικά, η κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού. Ακόμη, δήλωσε ότι το μονοετές μεταπτυχιακό θα μοριοδοτείται με 2,5 μονάδες, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής τρίτης σχολικής μονάδας για όσους θα διεκδικούν θέση διευθυντή εκπαίδευσης. Επιπλέον, για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, θα ληφθεί ειδική μέριμνα για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων που προέρχονται από την διεύθυνση εκπαίδευσης Κεφαλληνίας, λόγω των καταστροφών από τους σεισμούς και θα προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στην τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο, σχετικά με την ανέγερση του τεμένους στην Αθήνα, λέγοντας ότι πρόκειται για επανακαθορισμό στοιχείων των διαγραμμάτων. «Αφορά διόρθωση στα τοπογραφικά στοιχεία και τίποτα παραπάνω. Δεν μπαίνουμε στην ουσία», επεσήμανε.
Επιπλέον τροπολογία που εντάσσεται στο νομοσχέδιο, αφορά την παράταση της θητείας των μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, η οποία ολοκληρώνεται εντός του 2015, έως τις 31/10/2015. Παράλληλα, καταργούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τη συμμετοχή των συμβουλίων των ΑΕΙ και των σχολών αυτών στη διαδικασία της προεπιλογής των Πρυτάνεων και των Κοσμητόρων. Τέλος, ο κ. Κουράκης ανέφερε ότι με τις αλλαγές και προσθήκες που υιοθετήθηκαν «το νομοσχέδιο έχει βελτιωθεί και θα λειτουργήσει προς το καλό της εκπαίδευσης».
Last modified: 13 Μαΐου 2015