Με κλειστά σχολεία και κατεπείγουσες διαδικασίες, το υπουργείο Παιδείας κάλεσε με εγκύκλιο τους διευθυντές σχολείων να προσδιορίσουν τα οργανικά κενά και πλεονάσματα της επόμενης σχολικής χρονιάς. Για διαδικασίες «fast track», με πραγματικές στοχεύσεις εντελώς διαφορετικές από τον «έγκαιρο προγραμματισμό των μεταθέσεων» έκανε λόγο η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, απαιτώντας την απόσυρση της εγκυκλίου.
Το ΠΑΜΕ σημειώνει ότι από τη διαδικασία και από το περιεχόμενό της φαίνεται «πως η κυβέρνηση παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων, στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιλαϊκής πολιτικής. (…) Επιδιώκουν να βγουν όσο γίνεται λιγότερα κενά και όσο γίνεται περισσότερα πλεονάσματα, που θα τροφοδοτήσουν την “κινητικότητα”».
Την Τετάρτη 12 Απριλίου συνδικαλιστές από Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας για το θέμα στο υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με εκπροσώπους τους, στη συνάντηση με παράγοντες του υπουργείου τούς ανακοινώθηκε πως τελικά θα δοθεί μία μικρή παράταση για τον προσδιορισμό κενών και πλεονασμάτων μέχρι 24 Απρίλη. Σε ό,τι αφορά τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών, έλαβαν την απάντηση ότι γίνεται προσπάθεια την επόμενη σχολική χρονιά να είναι στα επίπεδα που κινήθηκαν φέτος – χρονιά κατά την οποία απολύθηκαν 4.000 εκπαιδευτικοί, ενώ ακόμα υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν να διασφαλιστεί ότι θα πραγματοποιηθούν μεταθέσεις και διορισμοί που θα καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, π.χ. 20 το πολύ μαθητές ανά τμήμα, επισημαίνοντας ότι και με την εγκύκλιο προωθείται ασφυκτικά το νομοθετικό πλαίσιο, που προβλέπει τμήματα 27 – 30 μαθητών. Για τη δυνατότητα – αναγκαιότητα απόκλισης από αυτόν τον αριθμό, οι εκπρόσωποι του υπουργείου, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, αναφέρθηκαν μόνο στην περίπτωση των κτιριακών δεδομένων των αιθουσών.
Στο μεταξύ, στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για τη συγκρότηση τμημάτων δεύτερης ξένης γλώσσας, ορίζεται μεν πως η επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας, που γίνεται στην Ε’ τάξη του Δημοτικού, ισχύει έως και την Γ’ τάξη του Γυμνασίου, ωστόσο διευκρινίζεται μεταξύ άλλων πως αν μέχρι την 1η Οκτώβρη του σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, οι μαθητές θα διδάσκονται «την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης». Το παραπάνω και άλλα ζητήματα που προκύπτουν από την εγκύκλιο έθεσαν οι εκπαιδευτικοί στη συνάντηση, και έλαβαν την απάντηση ότι είναι «ζήτημα πιστώσεων»…
Last modified: 15 Απριλίου 2017