Written by 17:03 Παλότερες Παρατάξεις, ΡΩΓΜΗ στο «Αδιέξοδο..»

Παρεμβάσεις ΔΕ: Το Υπουργείο μεθοδεύει σαρωτική ανατροπή του χάρτη της Δημόσιας Εκπαίδευσης

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Βαδίζουν όντως στα τυφλά;

Δήλωση των εκπροσώπων των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

Συνάδελφοι,

Η συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέληξε για μια ακόμα φορά και χωρίς εκπλήξεις, σε αδιέξοδο.

Ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ο οποίος γυροφέρνει καθημερινά το τελευταίο διάστημα τα τηλεοπτικά κανάλια, ανακοινώνοντας την «κατάργηση των πανελλαδικών» και τις «αλλαγές που έρχονται στα Γυμνάσια και Λύκεια», επέλεξε να κρατήσει κλειστά και σαν επτασφράγιστο μυστικό τα χαρτιά του, παρά τις επίμονες ερωτήσεις μας.

Πιο συγκεκριμένα ζητήσαμε με έντονο τρόπο την επίσημη και σαφή τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας στα εξής ζητήματα:

  • Πότε και πόσους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών προτίθεται να υλοποιήσει το υπουργείο, για να καλύψει τα διαρκώς αυξανόμενα κενά στα Δημόσια Σχολεία.
  • Σε ποιες συγκεκριμένες αλλαγές πρόκειται να προχωρήσει το υπουργείο στα Γυμνάσια – Λύκεια – ΕΠΑΛ.
  • Τι σκοπεύει να κάνει το υπουργείο με τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Απέναντι στα ερωτήματά μας ο υπουργός Παιδείας ξεγλιστρούσε σαν… χέλι!

Μας απάντησε με ιδιαίτερη προκλητικότητα, προσβάλλοντας ταυτόχρονα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που ζουν για χρόνια κάτω από το καθεστώς της εργασιακής ομηρίας, ως αναπληρωτές, πως «για να εξαγγείλει μόνιμους διορισμούς, θα πρέπει η Ομοσπονδία να προτείνει σύστημα διορισμών»!!! αποτελεί εμπαιγμό η στάση του υπουργείου, την ώρα που είναι γνωστοί σε όλους οι περιορισμοί που επιβάλλουν ΕΕ – ΔΝΤ καθώς και η υποταγή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στο δόγμα «καμία μονομερής ενέργεια». Στην πραγματικότητα, πετώντας την «μπάλα» στην ΟΛΜΕ ο υπουργός προσπάθησε να αποκρύψει τη ζοφερή πραγματικότητα που επιφυλάσσει για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, αναπληρωτές και μόνιμους. Ότι δηλαδή το καθεστώς των εργασιακών ανατροπών (ωράριο, κλπ) θα γίνει «κανονικότητα» αρκεί να … «καλύπτονται τα κενά στα σχολεία» και πως η ελαστική εργασία και  αδιοριστία παγιώνονται.

Μεγαλείο υποκρισίας όμως αποτέλεσε η στάση του Υπουργού και στα ζητήματα που αφορούν τις επικείμενες (αντί)εκπαιδευτικές αλλαγές. Για μια ακόμα φορά ο υπουργός Παιδείας, σφύριζε… αδιάφορα λέγοντας πως «δεν έχει τίποτα συγκεκριμένο να μας πει» και πως «περιμένει τις προτάσεις της ΟΛΜΕ». Να θυμίσουμε ότι στην προηγούμενη συνάντηση (αρχές Δεκέμβρη 2016) ο ίδιος ο υπουργός δεσμευόταν πως μέχρι το Μάρτη θα νομοθετήσει συγκεκριμένες αλλαγές που αφορούν το συνολικό χάρτη της εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή επεσήμανε πως είναι δέσμευση της κυβέρνησης και του Υπουργείου να υλοποιήσει το 3ο μνημόνιο και την έκθεση του ΟΟΣΑ 2011, καθώς και την  περίφημη «ενδιάμεση έκθεση για την εκπαίδευση» του ΟΟΣΑ, που έχει ήδη στο συρτάρι του. Σήμερα ο υπουργός φαίνεται να τα ξέχασε όλα αυτά!

Μόνο ως μνημείο διγλωσσίας και εμπαιγμού μπορεί να χαρακτηριστεί η δήλωση του υπουργού πως «διαφωνεί κατηγορηματικά» με τις προτάσεις της επιτροπής του «Εθνικού Διαλόγου» για τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο και πως «είναι πολιτική επιλογή του υπουργείου» να μην υλοποιήσει ένα τέτοιο σχέδιο. Και αυτό γιατί μόλις λίγα 24ωρα πριν την συνάντηση, το ίδιο το υπουργείο Παιδείας απέστειλε την περίφημη «Τελική πρόταση του ΙΕΠ για τις αλλαγές στην εκπαίδευση», όπου αναφέρεται ρητά και ξάστερα πως στην Α’ Λυκείου «ολοκληρώνεται η υποχρεωτική εκπαίδευση» ενώ οι δύο τελευταίες τάξεις παραμένουν – και μάλιστα με πιο σκληρούς ταξικούς όρους – ο προθάλαμος για την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Άλλωστε στην ίδια πρόταση του ΙΕΠ αναφέρεται χαρακτηριστικά πως η Γ’ Λυκείου αναλαμβάνει το ρόλο «της προετοιμασίας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Επί της ουσίας η πρόταση του υπουργείου Παιδείας – δια μέσω του ΙΕΠ – αποτελεί την συμπύκνωση όλων των πορισμάτων του Εθνικού Διαλόγου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και η οποία υπαγορεύεται ευθέως από την ΕΕ, το τρίτο Μνημόνιο και τις οδηγίες του ΟΟΣΑ.

Για την υπόθεση που αφορά τις διαβόητες πλέον «Δημιουργικές Εργασίες» καθώς και τη «Θεματική Εβδομάδα» ο Υπουργός, δήλωσε ξεκάθαρα πως θα υλοποιηθούν, ενώ δεν παρέλειψε να αναπαράγει την κυρίαρχη προπαγάνδα, με πιο εύληπτο τρόπο, κάνοντας λόγο για «εκπαιδευτικούς που υποτάσσονται στην αδράνεια της καθημερινότητας» και αρνούνται να τις υλοποιήσουν. Πόσο εύηχος τρόπος να αποκαλέσεις κάποιον «τεμπέλη», έτσι δεν είναι Δάσκαλε; Παίρνει άριστα στις φιλολογικές διατυπώσεις ο υπουργός. Βέβαια έμεινε… «άλαλος» μπροστά στην πραγματικότητα των σχολείων και των εκπαιδευτικών που μετακινούνται καθημερινά σε δύο έως και πέντε σχολεία. Άλλωστε με νομοθετική ρύθμιση – «σκούπα» που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, μεθοδεύεται η ακόμα μεγαλύτερη αυστηροποίηση των κριτηρίων για τη ανάπτυξη τμημάτων όταν αυτά έχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ επισημοποιεί την κινητικότητα εκπαιδευτικών και  στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Δεν είπε κουβέντα για το γεγονός ότι επιχειρεί να εισάγει ανεπίσημα και με χειρότερους όρους διδακτικές ενότητες από γνωστικά αντικείμενα τις οποίες όμως είχε αφαιρέσει επίσημα από τα αναλυτικά προγράμματα λίγο νωρίτερα! Η υποκρισία στο μεγαλείο της.

Συνάδελφοι,

Μόνο οι αφελείς πιστεύουν πως η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας βαδίζουν στα τυφλά. Η αλήθεια βρίσκεται στον αντίποδα. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προετοιμάζει μεθοδικά και εν κρυπτώ από το εκπαιδευτικό κίνημα, τη σαρωτική ανατροπή του χάρτη της Δημόσιας Εκπαίδευσης που θα συμπεριλάβει όλες τις βαθμίδες της, από τα Δημοτικά μέχρι τα Πανεπιστήμια.

Είναι υπόθεση του εκπαιδευτικού κινήματος να σηκώσει το γάντι απέναντι στην κυβερνητική πολιτική και να προτάξει τείχος αντίστασης ενάντια στις σαρωτικές  αντιεκπαιδευτικές  ανατροπές που μεθοδεύουν.

Φλεβάρης 2017

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις

Last modified: 10 Οκτωβρίου 2022

Close