Τηρώντας κατά γράμμα τις μνημονιακές δεσμεύσεις η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχωρά με ταχείς ρυθμούς στις ιδιωτικοποιήσεις και στο ξεπούλημα του εθνικού μας πλούτου.
Ήδη εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) η Σύμβαση Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, στην κοινοπραξία της ελληνογερμανικής Fraport με την Slentel, η οποία ανακυρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό περυσινό διαγωνισμό, με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ. Η απόφαση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ.
Δείτε την ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων Αεροδρομίου Χανίων:
Με μία σκληρή ανακοίνωση ο Σύλλογος Υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Κρατικού Αερολιμένα Χανίων “Ι. Δασκαλογιάννης” μετά και την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Χανίων καταφέρονται ενάντια σε όσους πολιτικούς επένδυσαν στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση όμως ως μέλη του κυβερνώντος κόμματος δεν έκαναν τίποτα για να αποτρέψουν την ιδιωτικοποίησή τους.
Σημειώνουν χαρακτηριστικά:
Με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 98/17-08-15 της απόφασης του ξεπουλήματος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ολοκληρώθηκε δυστυχώς από μια αριστερή;; κυβέρνηση, η παράδοση τους στους Γερμανούς.
Επισημαίνουμε σε όσους επένδυσαν προεκλογικά στην υπόθεση του αεροδρομίου και κατάφεραν τελικά να εκλεγούν, υφαρπάζοντας την ψήφο του Χανιώτικου λαού, ότι είναιανεπιθύμητοι στον χώρο του αεροδρομίου και επειδή σύντομα θα χρειαστούν και πάλι την ψήφο μας ας την αναζητήσουν από τώρα σε άλλους φιλικότερους χώρους.
Ωστόσο ΟΦΕΙΛΟΥΝ να εξηγήσουν στον Χανιώτικο λαό γιατί δεν τήρησαν τις προεκλογικές δεσμεύσεις τους και κυρίως ποια «οφέλη» θα έχει ο νομός από την απόφαση του ξεπουλήματος της κύριας πηγής εσόδων για την τοπική οικονομία.
Δείτε επιστολή του Ίαν Μικούσκο προς το tvxs.gr
Ο Ίαν Μικούσκο είναι εκπρόσωπος του συνδικάτου της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270.000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο.
Σύμφωνα με τον κ. Μικούσκο, η «AIRMALL USA», θυγατρική της Fraport AG, είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Μάλιστα, εστάλη έκθεση και επιστολή από τα οκτώ μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης – ένας από τους βασικούς μετόχους της Fraport AG.
Στα έγγραφα αυτά συνοψίζεται ο ρόλος της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη. Μεταξύ άλλων, αναφέρονται σοβαρές παραβάσεις της εργασιακής νομοθεσίας, όπως σοβαρή αμέλεια ως προς την παροχή ιατρικής ασφάλισης προς τους εργαζόμενους, χαμηλοί μισθοί και ταυτόχρονα καθεστώς εργασιακού Μεσαίωνα, με αναίτιες απολύσεις προσωπικού και συμβάσεις εργασίας – «λάστιχο».
«Εκπροσωπώ το συνδικάτο της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270,000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο. Καθώς ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα να αντιμετωπίζει την τρέχουσα χρηματοπιστωτική κρίση, το συνδικάτο μας έχει παρακολουθήσει στενά την κατάσταση, ελπίζοντας ότι η βούληση του Ελληνικού λαού θα αντικατοπτριστεί στο τελικό αποτέλεσμα.
Έχουμε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην προτεινόμενη ιδιωτικοποίηση των 14 Ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Αυτό οφείλεται στην αρνητική εμπειρία που είχε το συνδικάτο μας με τη Fraport AG, τη Γερμανική εταιρεία ιδιωτικοποίησης και λειτουργίας αεροδρομίων, που της έχει δοθεί προκαταβολικά η βράβευση λειτουργίας των αεροδρομίων.
Η θυγατρική της Fraport, η «AIRMALL USA», είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Η συνημμένη έκθεση και η επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης, συνοψίζει το ρόλο της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη.
Με βάση την εμπειρία μας με τη Fraport στις Ηνωμένες Πολιτείες, σας συνιστούμε, η Ελλάδα να αποχωρήσει από την συμφωνία της με τη Fraport. Σε περίπτωση που αναγκαστείτε να ιδιωτικοποιήσετε το αεροδρόμιο, η Ελλάδα θα πρέπει να επανεξετάσει το συμβόλαιο και να αναζητήσει εναλλακτικούς φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων.
Επιπλέον η προτεινόμενη συμφωνία, με τους Ευρωπαίους πιστωτές της Ελλάδας, περιλαμβάνει σχέδιο για την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και άλλα Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούν να συμπεριληφθούν σε αυτό το κύμα των ιδιωτικοποιήσεων. Η Fraport θα μπορούσε να ενδιαφερθεί και γι’ αυτά τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία.
Σας ευχαριστώ,
Ian Mikusko – UNITE HERE»
Last modified: 19 Αυγούστου 2015