Με διακηρύξεις για αναβάθμιση, καλλιέργεια προσδοκιών και φυσικά τις απαραίτητες εξαγγελίες πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνεδρίαση της «Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία».
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης εξήγγειλε την καθιέρωση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης καθώς ενέταξε τα εκπαιδευτικά έτη του Λυκείου και τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, ενώ έκανε λόγο για σύγκλιση των δαπανών για την Παιδεία με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο «σε συνάρτηση πάντοτε προς την εξέλιξη των δημοσιονομικών μεγεθών και της εξόδου της χώρας από την κρίση».
Το πόρισμα της επιτροπής που αριθμεί 36 μέλη θα παρουσιαστεί τον Απρίλη του 2016, ενώ από τις τοποθετήσεις τόσο του υπουργού Παιδείας όσο και του προέδρου της Επιτροπής επιβεβαιώθηκε πως γίνεται λόγος για αλλαγές, οι οποίες θα κινούνται μέσα στους δημοσιονομικούς στόχους και με βάση την πολιτική ΕΕ και ΟΟΣΑ.
«Στόχος του διαλόγου είναι να συνδυάσει εμπειρία και επιστημονική γνώση, να αξιοποιήσει τη διεθνή εμπειρία ιδιαίτερα από χώρες που επλήγησαν από την οικονομική κρίση. Παράλληλα με το διάλογο θα προχωρεί και η διαδικασία αξιολόγησης της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση», είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι η έκθεση του ΟΟΣΑ τίθεται από το τρίτο μνημόνιο σαν σημείο αναφοράς, προκειμένου να προωθηθούν αλλαγές στην Παιδεία.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αντ. Λιάκος σημείωσε πως «θα πρέπει να έχουμε συνείδηση ότι η κυβέρνηση είναι εξαναγκασμένη να παίρνει υπόψη της δεσμεύσεις που προέρχονται από διεθνείς οργανισμούς όπως ο ΟΟΣΑ και από τις μνημονιακές υποχρεώσεις».
Ο πρόεδρος της επιτροπής αναφέρθηκε στα ζητήματα που θα την απασχολήσουν, μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία μιας ζώνης εκπαιδευτικής προτεραιότητας σε φτωχές λαϊκές περιοχές, απομακρυσμένες ή με μεταναστευτικούς πληθυσμούς, «με στόχο την καταπολέμηση των ανισοτήτων και των διακρίσεων με τη δημιουργία ενός δικτύου που θα μετατρέψει τα σχολεία σε εργαστήρια πολιτισμού», η «ελάφρυνση των προγραμμάτων στο σχολείο», η επαγγελματική εκπαίδευση, ο «εξορθολογισμός τμημάτων – σχολών και πανεπιστημίων», η σύνδεση εκπαίδευσης και Τοπικής Διοίκησης. Επίσης, έκανε λόγο για προετοιμασία για την PISA και τη διεθνή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλημάτων της χώρας. «Το ζήτημα της αξιολόγησης πρέπει να πάψει να λειτουργεί ως φόβητρο, είτε ως γραφειοκρατικό βαρίδι και δαπάνη χρόνου, χωρίς να εξασφαλίζει την ανάδραση και το στοχασμό της εκπαιδευτικής μας δουλειάς», σημείωσε μεταξύ άλλων.
πηγή: 902.gr
Last modified: 29 Δεκεμβρίου 2015