ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε. «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ» Γιαβάση 7 -15242
|
Αγ. Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2014 Αρ. Πρωτ. 10 Προς: Τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου μας
|
ΘΕΜΑ: Το κύμα αποχής από την αξιολόγηση απλώνεται σε όλη την Ελλάδα.
Αναλυτικά στοιχεία από το Σύλλογό μας
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Καταρχάς χρόνια πολλά και καλά, με υγεία και ελπίδα η καινούρια χρονιά που θα ‘ρθει και μια ευχή για όλες κι όλους μας:
Ας αντισταθούμε στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και του ίδιου του σχολείου! Ας σηκώσουμε όλοι μαζί ψηλά το κεφάλι κι ας δούμε τα αστέρια να μας φωτίζουν, ας «ψηλώσουμε» έστω και λίγο κι ας ξεφύγουμε από τους φόβους και τις προφάσεις. Έτσι θα τα καταφέρουμε να γίνει η ζωή μας καλύτερη, δημιουργικότερη και αξιοπρεπέστερη!
Το Δημόσιο Σχολείο, μεσούσης της σχολικής χρονιάς, αγωνίζεται για να λειτουργήσει στοιχειωδώς μέσα σε ένα τραγικό τοπίο ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, χρηματοδότηση, υποδομές και υποστηρικτικές δομές και ένα αλαλούμ προγραμμάτων, ημερίδων και αποσπασματικών πακέτων πληροφοριών που συνιστούν την προσφερόμενη ‘’γνώση’’ για τον μαθητή.
Η συγκυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ κατασπαταλούν υπέρογκα ποσά προέλευσης ΕΣΠΑ για να στήσουν τον μηχανισμό της αξιολόγησης εκπαιδευτικού, εκπαιδευτικού έργου και σχολικής μονάδας, σε ένα σκηνικό θεάτρου του παραλόγου και σε ένα πλαίσιο αυταρχισμού και τρομοκρατίας που αποκαλύπτει τις πραγματικές τους προθέσεις και καταδεικνύει το κίβδηλο των αιτιάσεών τους «για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης». Επί της ουσίας ο σχεδιασμός, παρόλο που δείχνει μια προχειρότητα κι ένα σχολείο του «ό,τι νάναι», στηρίζεται στην αποδόμηση της λειτουργίας των σχολείων, της απόσυρσης του κράτους από την υποχρέωσή του να χρηματοδοτεί τα σχολεία και την κατηγοριοποίησή τους. Ένα σχολείο πιο ταξικό που δεν θα μορφώνει…
Στην κατάσταση αυτή το σώμα των μαχόμενων εκπαιδευτικών της τάξης απαντά δυναμικά με ένα ηχηρό ΟΧΙ συμμετέχοντας στην απεργία –αποχή της ΔΟΕ και αρνούμενο να υλοποιήσει τις διαδικασίες της ΑΕΕ- Αξιολόγησης που έχουν έως τώρα δρομολογηθεί. Η δημοσιοποίηση των στοιχείων της συμμετοχής των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων μαρτυρά μια εικόνα αγωνιστικής κινητοποίησης που σχηματοποιείται ως εξής:
Γενικά στοιχεία
Η μεγάλη πλειοψηφία των σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα με συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων αποφάσισε να συμμετάσχει στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ και να μην αναρτηθούν στο Παρατηρητήριο της Αξιολόγησης τα ζητούμενα στοιχεία για τον Ετήσιο Προγραμματισμό και τα Σχέδια δράσης.
Περισσότεροι από 350 είναι οι Διευθυντές /ντριες των Δημοτικών Σχολείων που αρνήθηκαν να προχωρήσουν στην προαξιολογική διαδικασία ανάρτησης του ατομικού τους φακέλου. Με συντριπτική έως απόλυτη πλειοψηφία οι Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων (Έβρος , Σέρρες, Χίος, Σάμος, Κρήτη, Φθιώτιδα, Ξάνθη, Πάτρα, Αγρίνιο, Ικαρία, Σκύδρα, Αττική) δήλωσαν απεργία – αποχή και μη υλοποίηση κανενός βήματος.
Σε επίπεδο Αττικής σε σύνολο 927 Δημ. Σχολείων το 56,30% των συλλόγων διδασκόντων δήλωσε συμμετοχή στην απεργία – αποχή ενώ το 11,41% των Διευθυντών αρνήθηκε την ατομική αξιολόγηση.
Αγωνιστικό προβάδισμα παρουσιάζουν οι σύλλογοι διδασκόντων των Νηπιαγωγείων, αλλά και οι Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων , οι οποίες ενώ δεν αποτελούν στελέχη εκπαίδευσης καλούνται να αξιολογηθούν ως τέτοια, καθώς γίνεται απόλυτα φανερό και κατανοητό το γεγονός ότι με την αξιολόγησή τους ξεκινά ουσιαστικά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης.
‘Ετσι σε σύνολο 1069 Νηπιαγωγείων της Αττικής το 50,28% των συλλόγων διδασκόντων δήλωσε συμμετοχή στην απεργία – αποχή ενώ το 48,55% των Προϊσταμένων αρνήθηκε την ατομική αξιολόγηση.
Σε αρκετούς συλλόγους διδασκόντων Δημοτικών Σχολείων δεν αναπτύχθηκε μια δυναμική ικανή ώστε να στηρίξει στο βαθμό που απαιτεί η συγκυρία, τα δικαιώματά μας και το ίδιο το Δημόσιο Σχολείο. Ωστόσο ένας σημαντικός αριθμός συναδέλφων αντιστέκεται. Κάποιοι συνιστούν τη μαχητική πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων στα σχολεία τους , κάποιοι άλλοι τη «μειοψηφία» που απέχει και καταψηφίζει την αξιολόγηση.
Στο Σύλλογο μας:
Σε σύνολο 47 Δημοτικών Σχολείων του συλλόγου μας, 10 σύλλογοι διδασκόντων (21,27%) αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην απεργία –αποχή της ΔΟΕ και να μην υλοποιήσουν τις διαδικασίες της ΑΕΕ που ζητούνταν. (Σχέδια δράσης και ανάρτηση Προγραμματισμού στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ) και 2 Διευθυντές δεν ανάρτησαν τον ατομικό τους φάκελο απέχοντας από τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης.
Το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία –αποχή αποκτά την πραγματική του σημασία εξετάζοντάς το σε ένα περιβάλλον ωμής παρέμβασης της Διοίκησης με άσκηση ασφυκτικών πιέσεων και εκφοβισμού τόσο των στελεχών όσο και των εκπαιδευτικών.
Η στάση επίσης αρκετών Διευθυντών ήταν αρκετά αρνητική και ξεκάθαρα ταυτισμένη με τις θέσεις και τη στάση του Υπουργείου. Σε ημερίδα σχολικών συμβούλων που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή μας παραβρέθηκε και συμμετείχε ως εισηγητής και ο Διευθυντής Σπουδών του ΥΠΑΙΘ κ. Παπαχρήστος, ο οποίος έδινε «οδηγίες χειρισμού» σε σχέση με την ΑΕΕ και τη συμμετοχή των σχολείων σε αυτήν. Δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει ανοιχτά εκβιασμούς και απειλές για πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που θα αρνηθούν να υλοποιήσουν τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης συμμετέχοντας στην απεργία αποχή της ΔΟΕ.
Περισσότερο μαζικά σε σύνολο 54 Νηπιαγωγείων του Συλλόγου μας 18 σύλλογοι διδασκόντων (33,3%) αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην απεργία –αποχή της ΔΟΕ και να μην αναρτήσουν στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ τον Ετήσιο Προγραμματισμό του Νηπιαγωγείου ενώ 15 Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων (27,7%) δεν ανάρτησαν τον ατομικό τους φάκελο απέχοντας από τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης.
Σε τουλάχιστον τρία Δημοτικά Σχολεία και σε ένα Νηπιαγωγείο στο σύλλογό μας οι Διευθυντές , Διευθύντριες και η Προϊσταμένη των σχολικών αυτών μονάδων προχώρησαν κατά δήλωσή τους στην υλοποίηση των διαδικασιών της ΑΕΕ με ανάρτηση στο Παρατηρητήριο είτε αρνούμενοι να συγκαλέσουν σύλλογο διδασκόντων είτε παρά τη λήψη αρνητικής απόφασης κατά τη συνεδρίαση. Η ενέργεια τους είναι αντισυναδελφική και παράνομη.
Ήδη η επιχείρηση έναρξης εφαρμογής των διαδικασιών της Αυτοαξιολόγησης – Αξιολόγησης έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη συνοχή των συλλόγων διδασκόντων. Φέρνει σε αντιπαράθεση αξιολογητή –αξιολογούμενου τους διευθυντές και Προϊσταμένους σχολικών μονάδων με τους εκπαιδευτικούς, δημιουργεί σχέσεις αντιπαλότητας και ανταγωνισμού ανάμεσα στους συναδέλφους και καλλιεργεί κλίμα ανασφάλειας και εκφοβισμού που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητα των σχολείων και μεταλλάσσει δραματικά τον κυρίαρχο και αποφασιστικό χαρακτήρα και ρόλο του συλλόγου διδασκόντων στη λειτουργία τους.
Σοβαρό ζήτημα δημιουργείται από τους συνδικαλιστές εκπροσώπους παρατάξεων που είναι μέλη Δ.Σ. των συλλόγων και προχώρησαν στην υλοποίηση των διαδικασιών της Αυτοαξιολόγησης –Αξιολόγησης αρνούμενοι να συνταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου και να συμμετάσχουν στην απεργία –αποχή της ΔΟΕ. Οφείλουν να αναθεωρήσουν τη στάση τους και σε διαφορετική περίπτωση να παραιτηθούν από τη θέση του αιρετού εκπροσώπου των εκπαιδευτικών.
Παράλληλα καταγγελτέα είναι και η στάση των Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων που προχώρησαν στην ανάρτηση στο Παρατηρητήριο της Αξιολόγησης του Ετήσιου Προγραμματισμού της σχολικής τους μονάδας χωρίς τη σύγκλιση του συλλόγου διδασκόντων για το θέμα αυτό ή παρά την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για συμμετοχή στην απεργία – αποχή τα ΔΟΕ. Υπενθυμίζουμε ότι οποιαδήποτε ανάρτηση παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη (υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ).
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η ΔΟΕ με νέα εξώδικη δήλωσή της επαναπροκηρύσσει απεργία – Αποχής από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10) μέχρι την 31-1-2015.
Καλούμε όλες και όλους τις/τους συναδέλφισσες/συναδέλφους Δ/ντριες και Δ/ντές Δημοτικών Σχολείων και τις Προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησής τους (συνεντεύξεις με τους Δ/ντές εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους που πραγματοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα) στο πλαίσιο της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης που προσπαθεί να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ, με όποιο τρόπο και αν αυτές οργανώνονται (δια ζώσης ή τηλεφωνικά). Τους καλούμε να ενημερώνουν το Δ.Σ. του συλλόγου μας για τις προγραμματιζόμενες από τους αξιολογητές συναντήσεις τους ώστε να οργανωθεί η από κοινού με το Δ.Σ. παράσταση άρνησης σε αυτές τις συναντήσεις. Τους καλούμε να υποστηρίξουν με τη στάση τους το δημόσιο σχολείο, τη συναδελφικότητα και την αλληλεγγύη μεταξύ των εκπαιδευτικών, την αξιοπρέπεια και την τιμή όλων μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Αγωνιζόμαστε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, που οδηγεί στο κλείσιμο σχολείων και προωθεί τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, ενάντια στη δουλεία των ελαστικών, ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς.
Μπορούμε να δυναμώσουμε ακόμη περισσότερο και στον δικό μας σύλλογο το κύμα αντίστασης. Η μαζική κι οργανωμένη συμμετοχή μας στην άρνηση της αξιολόγησης είναι η εγγύηση ότι και αυτή η μάχη μπορεί να κερδηθεί. Είναι η προστασία μας από κάθε φόβο.
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ , ΟΛΑ ΚΑΤΑΚΤΙΟΥΝΤΑΙ
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Μαρία Κολόζη Άννα Μάγια Σταυροπούλου
Last modified: 22 Δεκεμβρίου 2014