Το περίφημο κλείσιμο της 2ης αξιολόγησης που διαπραγματεύεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, επιφυλάσσει νέα σκληρά μέτρα για τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους άνεργους και τη νεολαία αλλά και την αυγή ενός νέου 4ου Μνημονίου.
Η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, του κεφαλαίου, της ΕΕ και του ΔΝΤ
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ
Δημοσιονομικός κόφτης παντού,
νέα μείωση του αφορολόγητου,
μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις,
νέα φοροεπιδρομή στα εισοδήματα,
κατεδάφιση των όποιων ασφαλιστικών δικαιώματων απέμειναν,
επέκταση της ελαστικής εργασίας και
με νέες ακόμα πιο εκμεταλλευτικές μορφές – μαθητεία,
απελευθέρωση των απολύσεων και κατάργηση των ΣΣΕ,
περικοπές και αλλαγή του χαρακτήρα του επιδόματος ανεργίας,
προετοιμασία χιλιάδων απολύσεων συμβασιούχων,
επέκταση της εξαθλίωσης και της φτώχειας,
νέες ιδιωτικοποιήσεις.
Επίθεση στα δικαιώματα στην Παιδεία και την Υγεία με την προώθηση των μεταρρυθμίσεων σύμφωνα με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα με μεθοδευμένες διαρροές στον τύπο από κύκλους του υπουργείου παιδείας ο υπουργός Γαβρόγλου πρόκειται να καταθέσει νομοθετικές διατάξεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο διάλογος του υπουργείου με τους δανειστές εν όψει δεύτερης αξιολόγησης, την Ε.Ε., τον ΟΟΣΑ και τα επιχειρηματικά συμφέροντα καλά κρατεί και δίνει καρπούς στη διάλυση εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων.
Ετοιμάζονται άλλη μια φορά να φέρουν τα πάνω-κάτω βγάζοντας λαγούς και έκτακτα φιρμάνια υπολογίζοντας στον αιφνιδιασμό ή μήπως θέλουν να δοκιμάσουν για άλλη μια φορά να ζεστάνουν λίγο περισσότερο το ‘βάτραχο’….
Η ένταση του ελέγχου για την υποταγή μαθητών κι εκπαιδευτικών είναι ξεκάθαρη σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μέσα από τα μέτρα:
- Οι μαθητές να φακελώνονται για όλη τη διάρκεια της μαθητικής τους πορείας μέσα από τον ενιαίο αριθμό μαθητή, που έρχεται να συμπληρώσει όπως φαίνεται τη λειτουργία του my-school. Αν αυτό συνδυαστεί με την συνεχή, φακελωμένη περιγραφική του αξιολόγηση, θα έκανε και τον Όργουελ να απορούσε!
- To μεταλυκειακό έτος της μαθητείας να υπάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, για να μπουν μπροστά τα τοπικά σύμφωνα μαθητείας του ΕΣΠΑ 2014-2020 σύμφωνα με τις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων. Κι έτσι το υπουργείο ετοιμάζεται να γίνει γραφείο ενοικίασης εργαζομένων των 17,12 ευρώ μεικτά την ημέρα, 75% κάτω από το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη, κάνοντας το καλύτερο δώρο στους εργοδότες που βλέπουν τους εργαζόμενους των 700 και 800 ευρώ ως υψηλόμισθους.
- Διατηρείται το πλαφόν της επταετίας για τη βαθμολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας μετά τον διορισμό, ενώ κόβεται η αναγνώριση της προϋπηρεσίας που δεν ορίζεται ως πραγματική δημόσια για τους αναπληρωτές. Το γεγονός ότι το υπουργείο παιδείας απασχολεί αναπληρωτές με πραγματική διδακτική προϋπηρεσία που υπερβαίνει τα 10 χρόνια φαίνεται ότι αποδεικνύεται κοστοβόρο για τους γκουρού της δημοσιονομικής λιτότητας. Αναρωτιόμαστε αν αυτό θα σημάνει πλαφόν στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων, όπως την περσινή χρονιά. Άλλωστε το φετινό αλαλούμ και η καθυστέρηση των Μ.Κ. κάθε άλλο παρά μας καθησυχάζει.
- Πλαφόν μπαίνει και στις ώρες απασχόλησης στα καλλιτεχνικά σχολεία με «ευέλικτο» ωρομίσθιο που καθορίζεται κάθε φορά από κοινή απόφαση υπουργείου οικονομικών και παιδείας. Μήπως θέλουν να μας θυμίσουν ότι οι καλλιτέχνες είναι συνηθισμένοι από φτώχεια κι ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα;
- Ανοίγει η (υποχρεωτική;) διάθεση νηπιαγωγών στους παιδικούς σταθμούς και φαίνεται ότι στέλνουν τη δίχρονη προσχολική, μαζί με τις/τους συμβασιούχους στους σταθμούς για περίπατο.
- Οι γυμναστές να διατίθενται και στα κολυμβητήρια. Τα κάνουν όλα και συμφέρουν θέλουν να μας πουν, έχουν συνηθίσει στο τρέξιμο.
- Οι μετακινήσεις για τις κοινές ειδικότητες πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανοίγουν όχι μόνο για το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, αλλά για οποιαδήποτε στιγμή εντός του έτους. Συνήθισαν οι ειδικότητες να γυρνοβολάνε σε 5 (ή και παραπάνω πέρα από την πρόβλεψη του νόμου) σχολεία, για να μην πλήττουν λοιπόν ας μετακινούνται και ανά βαθμίδα, μια στη Γ’ Λυκείου μια στην Α’ Δημοτικού κάθε στιγμή του έτους.
- Κι έρχεται το απόγειο του εμπαιγμού, επιδιώκουν να επαναφέρουν τη διετή διαγραφή από τους πίνακες σε περίπτωση παραίτησης ή μη ανάληψης υπηρεσίας. Δε μας είπαν όμως ποια είναι η πρόβλεψη του υπουργείου για τις αναπληρώτριες , τους αναπληρωτές που αρρωσταίνουν, εγκυμονούν, κάνουν παιδί ή αντιμετωπίζουν έκτακτα οικογενειακά προβλήματα κι αναγκάζονται σε παραίτηση. Δε μας είπαν επίσης, γιατί ένας αναπληρωτής που προσλαμβάνεται Γενάρη ή Φλεβάρη πρέπει να παρατήσει τη ζωή του, να πληρώσει μετακομίσεις και να χρηματοδοτήσει ουσιαστικά τη δουλειά του, αφού οι μισθοί που θα πάρει δε θα φτάσουν ούτε για τις μετακινήσεις του. Άλλαξαν πολλά από πέρυσι που η ίδια κυβέρνηση νομοθέτησε την κατάργηση της διετούς διαγραφής; Εμείς θα πούμε όχι, οι αναπληρωτές εξακολουθούν να προσλαμβάνονται σε δόσεις και τα κενά στα σχολεία καλύπτονται με το σταγονόμετρο. Αν κάτι άλλαξε είναι ότι εξανάγκασαν αναπληρωτές να δηλώσουν μια περιοχή και μόνο (περίπτωση πρόσθετης διδακτικής στήριξης) καταστρατηγώντας άλλη μια φορά τους πίνακες των αναπληρωτών.
Γιατί ξαναγυρνούν στη διετή διαγραφή; Γιατί ο κυνισμός τους έχει χτυπήσει κόκκινο. Ο αναπληρωτής ως εργαζόμενος πρέπει να είναι υπάκουος, έτοιμος να μετακινηθεί οπουδήποτε ανά πάσα στιγμή, χωρίς προσωπική ζωή και βασικά εργατικά δικαιώματα. Παρά τις διαψεύσεις, η επαναφορά του στο προσκήνιο, δεν δείχνει παρά τις προθέσεις τους. - Πλαφόν μπαίνει και στα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα γενικά σχολεία, αφού η μείωση των μαθητών ανά τμήμα συναντά νέα εμπόδια (μείωση έως τους 22 μαθητές μόνο αν στο τμήμα φοιτούν μαθητές με 2 διαγνώσεις εκτός ειδικών μαθησιακών δυσκολιών ή αν φοιτούν 4 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κι εφόσον στο σχολείο, δεν υπάρχει τμήμα ένταξης). Έτσι φαντάζεται το υπουργείο τη συνεκπαίδευση, με παιδιά που χάνονται σε πολυπληθή τμήματα χωρίς τις στοιχειώδεις δομές ειδικής εκπαίδευσης εντός των γενικών σχολείων.
- Ταυτόχρονα, ολομέτωπη επίθεση δέχονται και οι οικογένειες των παιδιών – ενηλίκων με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες και οι εργαζόμενοι στηνειδικήαγωγή από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ.
Η αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης, να επιβάλλει την ένταξη της Ειδικής Αγωγής στον ΕΟΠΥΥ, σημαίνει κόφτη και κλειστούς προϋπολογισμούς, κατ’ επιταγή των μνημονίων, με μοναδικό στόχο την συρρίκνωση των ήδη χαμηλών πόρων που διατίθενται στον τομέα της Υγείας και Πρόνοιας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ήδη δήλωσε ότι ο κλειστός προϋπολογισμός του 2017 θα είναι 60 εκατομμύρια ευρώ, όταν πέρυσι τα ασφαλιστικά ταμεία έδωσαν 109 εκατομμύρια, μιλάμε δηλαδή για 45% μείωση.
Ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας και η κυβέρνηση, προσπαθούν να πείσουν την ελληνική κοινωνία ότι σταματάνε το χρηματικό «πάρτυ» των μεγαλοεπιχειρηματιών στο χώρο της ειδικής αγωγής. Πρόκειται για μέγιστη υποκρισία. Αν πράγματι ήθελαν να χτυπήσουν τα «συμφέροντα» που λυμαίνονται τον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής, θα έστηναν δημόσιες και δωρεάν δομές υποστήριξης για όλα τα παιδιά.
Σήμερα, το Δημόσιο στην Ειδική Αγωγή, αποτελείται από ελάχιστα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα – και ακόμα λιγότερες μονάδες νοσηλείας. Είναι γνωστό ότι το ραντεβού σε ένα Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο μπορεί να πάρει μήνες για να γίνει. Και το κυριότερο: τα Κέντρα αυτά δεν παρέχουν θεραπείες (πλην σε ελάχιστες, πολύ ειδικές περιπτώσεις). Κάνουν μόνο διάγνωση/αξιολόγηση και «συνταγογραφούν» τις προτεινόμενες θεραπείες (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ψυχοθεραπεία, μαθησιακή στήριξη κλπ), οι οποίες θα πρέπει να γίνουν σε ιδιωτικά κέντρα. Και φυσικά στις εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν υπάρχει τίποτα για επέκταση και στελέχωση των δημόσιων δομών, υπάρχουν μόνο μνημονιακές περικοπές… Επιβάλλει μόνο την κατάργηση υπαρχόντων διευκολύνσεων και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον Καιάδα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που ανήκουν στις λαϊκές τάξεις. Γι αυτό, η νέα επίθεση στην ειδική αγωγή μας αφορά όλους και όλες.
Όχι περικοπές στην δημόσια παιδεία και υγεία
- Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο με αγώνα για την ποιοτική του αναβάθμιση, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις για τους μαθητές και με σταθερή και μόνιμη εργασία για τους εκπαιδευτικούς.
- Αυτός ο αγώνας είναι αγώνας διαρκείας
- Συμμετέχουμε ενεργά στους Συλλόγους μας ως ενεργοί πολίτες
Last modified: 10 Οκτωβρίου 2022