Διαβάστε την επιστολή γονέα παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
Παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι η ειδική αγωγή και η παράλληλη στήριξη είναι η πρώτη προτεραιότητα, η κατάσταση είναι τραγική.
Δυστυχώς, η κατάσταση που βιώνει και περιγράφει ο συγκεκριμένος γονέας των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη είναι ο κανόνας. Αυτό που καταφέρνουν με αυτή την πολιτική, όπως και οι προκάτοχοι τους, είναι να οδηγούν τους μαθητές με ειδικές ανάγκες στο βαθύ παρελθόν της στέρησης των μορφωτικών μορφωτικών τους δικαιωμάτων, τους γονείς σε απόγνωση και τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στην ανεργία.
Στη Δ/νση Π.Ε. Β΄Αθήνας οι εγκεκριμένες αιτήσεις για παράλληλη στήριξη από το ΚΕΔΔΥ ξεπερνούν τις 300. Οι εγκεκριμένες από το Υπουργείο είναι 130! Και οι εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν είναι 47!
Tα στοιχεία του γονέα εννοείται ότι βρίσκονται στη διάθεση του Συλλόγου μας και έχουν αφαιρεθεί από την επιστολή που δημοσιεύουμε παρακάτω:
Προς: Διευθυντή Π.Ε. Β’ Αθήνας,
κο Ανδρώνη
Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. Β’ Αθήνας,
κας Πανταζοπούλου
Κοιν: Δνση Εκπαιδευτικών Θεμάτων,
κα Παπαγιάννη
Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
“ο Περικλής” ……. , 5-10-2016
ΘΕΜΑ: Κατανομή Παράλληλης Στήριξης
Ονομάζομαι ………..και είμαι γονέας τριών τέκνων, τα οποία φοιτούν στο …………..
Τα δύο …….., έχουν Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (αυτισμό), και έχει γνωματεύσει το ΚΔΑΥ Νέας Ιωνίας (…………….), ότι απαιτείται για το κάθε παιδί, παράλληλη στήριξη 24 ωρών, με την υπογραφή της κας Πανταζοπούλου (Προϊσταμένης του ΚΕΔΔΥ).
Έχοντας επίγνωση της δυσκολίας επαρκούς πλήρωσης των θέσεων των εκπαιδευτικών, και λόγω της πρότερης εμπειρίας μας, αποφασίσαμε να τοποθετηθούν και τα δύο παιδιά στο ίδιο τμήμα, πράγμα το οποίο θεωρείται αδόκιμο δεδομένου ότι αυτό δεν βοηθάει να «σπάει» ο ιδιαίτερος αλλά αυτιστικός δεσμός που αναπτύσσεται στα δίδυμα παιδιά, και καθιστά την κοινωνικοποίησή τους ιδιαιτέρως προβληματική.
Ο (ένας μόνο) εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης, ήρθε πράγματι την 30/9/2016, αλλά με οδηγία για 12 ώρες για τα δύο παιδιά, δηλαδή 6 ώρες για το ένα, 6 ώρες για το άλλο, αντί των 48, δηλαδή 24 για το ένα και 24 για το άλλο.
Διαμαρτυρήθηκα στον κο Δντη του Σχολείου ο οποίος αποποιήθηκε την ευθύνη, περιοριζόμενος να μου εξηγήσει ότι τα της τοποθέτησης Εκ/τικών Ειδικής Αγωγής, δεν αποτελούν δικαιοδοσία του.
Επικοινώνησα την ίδια μέρα τηλεφωνικά με την κα …….(διοικητικό υπάλληλο), η οποία με παρέπεμψε στην κα Πανταζοπούλου, η οποία (εν συντομία), μου εξήγησε ότι έκρινε ότι οι 12 (συνολικά) ώρες για τα δύο παιδιά δεν είναι 6+6 αλλά 12 στο κάθε ένα και ότι επιστημονικά έκρινε ότι δεν θα χρειαστούν παραπάνω από 15 ώρες (μαζί τα δύο παιδιά), τις οποίες θα καλύψει όταν γίνουν ξανά προσλήψεις (σημ. τις γνωματεύσεις για 24 ώρες έχει υπογράψει η ίδια).
Να σημειωθεί ότι μου ανέφερε πως άλλες 12 ώρες θα κάνει ο εν λόγω εκπαιδευτικός σε άλλο τμήμα, αλλά δεν μου εξηγήθηκε:
1. Πώς όλα τα υπό την επίβλεψή του παιδιά, θα έχουν τις πρώτες ώρες την υποστήριξή του, γιατί το μάθημα της μουσικής και της θεατρικής αγωγής δεν είναι τόσο σημαντικά (που κατ’εμέ είναι σημαντικότερα για αυτά τα παιδιά που υστερούν στην κοινωνικοποίηση),
2. Πώς αυτός ο εκπαιδευτικός, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος θα επιβλέπει και θα καθοδηγήσει στο παιχνίδι, και θα προστατεύσει (καθώς είναι επιρρεπή στην θυματοποίηση λόγω των ιδιαίτερων συμπεριφορών του αυτισμού) τρία διαφορετικά παιδιά ταυτόχρονα, κατά την διάρκεια του διαλείμματος.
Στο τελείωμα μου ανέφερε ότι είναι θέμα κονδυλίων και ότι ορισμένα παιδιά, αλλού, έχουν μόνο 5 ώρες.
Προσπάθησα την Δευτέρα 3/10 να επικοινωνήσω με την κα Παπαγιάννη από την Δνση Εκπ/κων Θεμάτων Β΄Αθήνας, και μιλώντας με κάποια υπάλληλο μου ανέφερε τα περί κονδυλίων και ότι κάποια παιδιά δεν έχουν καθόλου στήριξη, και στην δεύτερη σειρά προσλήψεων θα βελτιωθεί η κατάσταση. Με την κα Παπαγιάννη συνομίλησα εκ του σύνεγγυς την 4/10/2016, και η οποία προσπάθησε να είναι καθησυχαστική, και με βεβαίωσε ότι η κατανομή θα είναι 8+8 ώρες.
Συμπερασματικά έχουμε έγκριση 24+24 ωρών, αλλά παροχή 8+8 ωρών.
Τέλος, για την ηθική διάσταση του πράγματος, να σας πληροφορήσω ότι, στο προνήπιο, δεν εστάλη από την πολιτεία παράλληλη στήριξη (κρυπτόμενη η πολιτεία πίσω από την μη υποχρεωτικότητα, ενώ είναι τοις πάσι γνωστό ότι η πρώιμη παρέμβαση κερδίζει χρόνο), στο νηπιαγωγείο (παρά την υποχρεωτικότητα) δεν εστάλη παράλληλη στήριξη, και εστάλη (μία παιδαγωγός) όταν χρειάστηκε να επαναλάβουν το νηπιαγωγείο.
Δηλαδή η στάση της πολιτείας προκάλεσε στασιμότητα σε δύο παιδιά, τα οποία θα επιβαρύνουν το εκπαιδευτικό σύστημα κατά τουλάχιστο ένα επιπλέον έτος (τη ευθήνη της πολιτείας), επιβαρύνθηκε η οικογένεια, και οικονομικά και ψυχολογικά, και ενώ εφέτος, και πάλι αποδεχόμαστε να κάνουμε έκπτωση στα δικαιώματά μας, οι λειτουργοί αυτής της διαδικασίας, αποφασίζουν ερήμην μας και σε αντίφαση των ιδίων των (εγγράφων) αποφάσεών τους, να συρρικνώσουν περαιτέρω τα δικαιώματα αυτών των δύο παιδιών.
Κάθε μία από τις προηγούμενες χρονιές, αναγκάστηκα να αποστείλω αιτήματα στις αρμόδιες διευθύνσεις, χωρίς να λάβω απαντήσεις, ενώ την χρονιά που μας πέρασε, χρειάστηκε να έχω μείνει και άνεργος για να γίνω αποδέκτης αυτής της παροχής.
Ως εκ των παραπάνω, σας παρακαλώ για τα παρακάτω:
1. Δεδομένου ότι η παράλληλη στήριξη αναφέρεται ονομαστικά στους αποδέκτες της, θα ήθελα να μου κοινοποιήσετε την σχετική απόφαση που αναθέτει στον εν λόγω εκπαιδευτικό τα τέκνα μου
2. Να μου κοινοποιήσετε την απόφαση που μεταβάλλει τον αριθμό των ωρών που δικαιούνται τα τέκνα μου
3. Να με ενημερώσετε εγγράφως για τον σχεδιασμό που σκοπεύετε να υλοποιήσετε για την επίτευξη επαρκούς κάλυψης των ωρών του σχολείου (μαθήματα και διαλλείματα), από τον Ειδικό Παιδαγωγό, όταν αυτός θα πρέπει να καλύψει τρία (3) παιδιά ταυτόχρονα
Last modified: 7 Οκτωβρίου 2016