Γάλλος εισαγγελέας: «Ο συγκυβερνήτης της πτήσης 4U9525 απέκλεισε τον κυβερνήτη και οδήγησε σε κάθοδο το αεροπλάνο»
Το πιο φρικιαστικό σενάριο επιβεβαιώνει ο Εισαγγελέας της Μασσαλίας, για τα αίτια της πτώσης του Airbus 320 στις Γαλλικές Άλπεις την Τρίτη το μεσημέρι. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ζωντανά, ο συγκυβερνήτης, «αρνήθηκε να ανοίξει στον πιλότο, δεν είπε ούτε κουβέντα τα τελευταία δραματικά λεπτά και είχε πρόθεση να καταστρέψει το αεροπλάνο».
Λίγο νωρίτερα, Γάλλοι αναλυτές επισήμαναν ότι υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι ο πιλότος του αεροπλάνου έμεινε κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο κατά τη διάρκεια της πτώσης. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ρεπορτάζ για να ακολουθήσει πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μια κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.
Σε δηλώσεις του εισαγγελέα, που μεταδόθηκαν ζωντανά, είπε πως από τις μέχρι στιγμής έρευνες για την αεροπορική αυτή τραγωδία προκύπτει ότι ο συγκυβερνήτης του Airbus 320 ήταν στο πιλοτήριο την ώρα της συντριβής και πως εσκεμμένα επέλεξε να οδηγήσει σε κάθοδο το αεροπλάνο.
«Τα πάντα εστιάζονται στη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο», δήλωσε ο εισαγγελέας Μασσαλίας για τη συντριβή του Airbus, τονίζοντας μάλιστα ότι από τις συνομιλίες που κατάφεραν να ακούσουν οι ειδικοί, μέχρι και λίγα λεπτά πριν τη συντριβή οι συνομιλίες μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη είναι κανονικές και κάποιες στιγμές «πρόσχαρες και χαρούμενες».
«Δεν έχουμε ακούσει κάτι που δεν ήταν φυσιολογικό», ανέφερε και πρόσθεσε ότι κάποια στιγμή ο πιλότος ζήτησε από τον συγκυβερνήτη να πάρει τα ηνία της πτήσης και πως ταυτόχρονα ακούστηκε ο θόρυβος ενός καθίσματος που πάει προς τα πίσω και η πόρτα να ανοίγει.
«Ο πιλότος πήγε στην τουαλέτα και ο συγκυβερνήτης παρέμεινε στο εσωτερικό του πιλοτηρίου», είπε ο εισαγγελέας.
Στη συνέχεια ο πιλότος επέστρεψε και χτύπησε την πόρτα, ζητώντας πρόσβαση στο εσωτερικό του πιλοτηρίου, ωστόσο, δεν ακούστηκε καμία απάντηση
«Ο συγκυβερνήτης δεν ξαναμιλάει. Ακούγεται ο ήχος της αναπνοής του», τόνισε ο εισαγγελέας Μασσαλίας και πρόσθεσε: «Στη συνέχεια ακούμε τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας που ζητά επικοινωνία με πιλοτήριο αλλά δεν υπάρχει απόκριση».
Τότε, όπως σημείωσε, οι ελεγκτές ζήτησαν να ενεργοποιηθεί η επείγουσα διαδικασία βοήθειας, ώστε το αεροσκάφος να έχει προτεραιότητα σε σχέση με άλλα, ενώ ζήτησαν μάλιστα και τη βοήθεια και άλλων αεροσκαφών, προκειμένου να ανακτηθεί η επικοινωνία με το Airbus320.
«Ο συναγερμός ενεργοποιήθηκε προκειμένου να δείξει στο πλήρωμα ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο έδαφος και εκείνη την ώρα ακούμε τα χτυπήματα στην πόρτα να γίνονται πολύ πιο δυνατά», είπε ο εισαγγελέας.
«Πριν την οριστική πρόσκρουση ακούμε έναν θόρυβο που είναι σαν μία πρώτη πρόσκρουση στο έδαφος πριν τελικά το αεροσκάφος συντριβεί στο βουνό», ανέφερε και συνέχισε: «Δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου που να δόθηκε από το πιλοτήριο και καμία απάντηση στο πλήθος των εκκλήσεων που έγιναν από τους ελεγκτέες εναέριας κυκλοφορίας».
Σύμφωνα με τον Εισαγγελέα της Μασσαλίας, αυτό έγινε στις 12.30 ώρα Γαλλίας και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η ερμηνεία των επικεφαλής των ερευνών είναι ότι ο συγκυβερνήτης αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας και εσκεμμένα ενεργοποίησε τον κουμπί που οδηγεί στην απώλεια ύψους
«O συγκυβερνήτης εσκεμμένα επέλεξε να οδηγήσει σε κάθοδο το αεροπλάνο», είπε και πρόσθεσε: O συγκυβερνήτης ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη πριν τη συντριβή»
– Τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή ακούγονταν κραυγές επιβατών
– Είναι πολύ νωρίς ακόμη, πρέπει να εξετάσουμε τη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη και όπως όλα δείχνουν ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη.
Last modified: 26 Μαρτίου 2015