ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016 και ώρα 2.30μμ παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας από συλλόγους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του λεκανοπεδίου Αττικής και ενώσεις γονέων με θέμα την Ειδική Εκπαίδευση. Στην παράσταση διαμαρτυρίας που έγινε με πρωτοβουλία του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ Περιστερίου «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ» και της Ένωσης Γονέων Περιστερίου συμμετείχαν με αποφάσεις τους οι σύλλογοι ΠΕ: «Αθηνά», «Αιγάλεω», «Αριστοτέλης», «Δ.Γληνός» ,«Κ.Σωτηρίου», «Αμαρουσίου», «Μακρυγιάννης», «Περικλής», «Χαϊδαρίου» και τα μέλη της ΔΟΕ Θ.Δριμάλα και Ν.Καλόγηρος
Τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών σωματείων συνάντησε ο κ. Κασσιανός (σύμβουλος του υπουργού για θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης) και η κ. Θ.Αστέρη,(διευθύντρια της Ειδικής αγωγής).
Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ζήτησαν την απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας που δρομολογεί την ουσιαστική κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης και την ίδρυση και στελέχωση σταθερών δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των μαθητών που την έχουν ανάγκη.
Διευκρινίσαμε ότι οι σύλλογοι μας πραγματοποιούν παράσταση διαμαρτυρίας και υποβάλουν τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος απαιτώντας λύσεις ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που ασκείται, διαδικασία που καμία σχέση δεν έχει με τον προσχηματικό διάλογο του Υπουργείου στον οποίο δεν συμμετέχουμε.
Οι εκπρόσωποι του υπουργείου, αφού κινήθηκαν στη γραμμή της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ για «πλήρη ένταξη» των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, καμία λύση δεν έδωσαν στα οξυμένα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής.
Η εξαγγελία νέου προγράμματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (νέο ΕΣΠΑ;) για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, ως “αντίδοτο” για την ουσιαστική κατάργηση των τμημάτων ένταξης που προωθεί το υπουργείο και το οποίο προσδοκά να αντικαταστήσει την εξατομικευμένη παιδαγωγική παρέμβαση, είναι τουλάχιστον προκλητική.
Στο αίτημα να γίνουν άμεσα προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε Παράλληλη Στήριξη και να λειτουργήσουν τα ήδη κλειστά Τμήματα Ένταξης, το υπουργείο απάντησε ότι «δεν υπάρχει πρόβλεψη και πιστώσεις για νέες προσλήψεις».
Αρνητική ήταν η απάντηση στο αίτημα για ίδρυση ΤΕ σε σχολικές μονάδες που ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τον ανώτατο αριθμό των 12 μαθητών που προβλέπει ο νόμος, καθώς, όπως δήλωσαν, «δεν υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο».
Τέλος καμιά δέσμευση δεν έλαβαν για κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς σε σταθερές δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που δεν έχουν γίνει στον ευαίσθητο αυτό χώρο τα τελευταία 15 χρόνια.
Η εκτίμηση με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν είναι ότι η Ειδική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται με τα ίδια κριτήρια που αντιμετωπίζεται και η γενική: Με λογικές «εξορθολογισμού του ανθρώπινου δυναμικού», υποταγμένη στη λογική της ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, με διεύρυνση των ελαστικών σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών, με ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας της.
Η ειδική εκπαίδευση στοιχίζει, είναι μη ανταποδοτική για το κεφάλαιο και πρέπει να περάσει σταδιακά ή και με τη μορφή του σοκ αν χρειαστεί, στην ευθύνη των γονιών, των ΜΚΟ και των ιδιωτών.
Απέναντι στους σχεδιασμούς αυτούς εμείς ως εκπαιδευτικά σωματεία θα εξακολουθούμε να:
Διεκδικούμε:
- Ίδρυση δημόσιων και σταθερών δομών Ειδικής Αγωγής.
- Άμεσους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Δημόσια Παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη.
Last modified: 19 Μαρτίου 2016