ΨΗΦΙΣΜΑ – ΑΠΟΦΑΣΗ
ΤΗΣ Γ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Π.Ε. ΄΄ΠΕΡΙΚΛΗΣ΄΄ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
της 21-11-2012
Η επικείμενη υλοποίηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής και όργανο για την απόλυση χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων. Η αξιολόγηση αποδεικνύεται εκτός από μηχανισμός απολύσεων, και μηχανισμός βαθμολογικής και μισθολογικής καθήλωσης, εκπαιδευτικής υποταγής και χειραγώγησης. Θα αποτελέσει τον πυρήνα ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.
Η πολιτική που τσακίζει τα λαϊκά δικαιώματα είναι η ίδια που προσαρμόζει τον δημόσιο τομέα πιο αποτελεσματικά στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου.
Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην υπό προώθηση διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία (απόφαση Υπουργού Παιδείας Φ361.22/116672/Δ1), που θα αποτελέσει και πρόκριμα για την εφαρμογή της σε όλους τους εκπαιδευτικούς
Συγκεκριμένα με την απόφαση αυτή, που αποτελεί υλοποίηση του περσινού νόμου 3699/2011, καθορίζεται ότι:
Ο εκπαιδευτικός δεν έχει πια οργανική θέση. Κρίνεται κάθε πέντε χρόνια για το αν θα παραμείνει στο σχολείο, με μέγιστο χρόνο παραμονής τις δύο πενταετίες (εξωτερική αξιολόγηση). Κρίνεται επίσης και κάθε δυο χρόνια (εσωτερική αξιολόγηση).
Ο σχολικός σύμβουλος της ειδικότητας μπαίνει στην τάξη και βαθμολογεί. Τον εκπαιδευτικό αξιολογούν επίσης και ο σχολικός σύμβουλος του σχολείου καθώς και ο διευθυντής, με βάση τον ατομικό φάκελο του κάθε εκπαιδευτικού (portfolio).
Κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελούν και οι επιδόσεις των μαθητών (νόμος 3699/2011). Άρα τα σχολεία κατηγοριοποιούνται σε «καλά» και σε «κακά», σε αυτά με καλές επιδόσεις και σε αυτά με άσχημες επιδόσεις μαθητών.
Κριτήριο επίσης «θετικής αξιολόγησης» (απαιτείται η συγκέντρωση 55 μορίων και άνω) είναι η συμμόρφωση και η προώθηση του νέου σχολείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 60 στα 100 μόρια δίνονται αποκλειστικά από διευθυντή και σχολικούς συμβούλους, με βάση την συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα, στις καινοτόμες δράσεις (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας), στα προγράμματα αυτοαξιολόγησης, αλλά και από την συνέντευξη! Επίσης, «συνεκτιμάται η συνεργατικότητα, η συνέπεια στην εκτέλεση των καθηκόντων, η συμβολή στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου». Δηλαδή, καλός εκπαιδευτικός είναι ο φρόνιμος εκπαιδευτικός, αυτός που «τρέχει» τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που αναπαράγει αυτούσιο το αντιδραστικό περιεχόμενο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
Πλέον δεν χωράνε αυταπάτες!
Η αξιολόγηση στοχεύει:
Ο εκπαιδευτικός να διαδραματίσει πιο αποφασιστικό ρόλο στην προώθηση ενός νέου αντιδραστικού σχολείου της αγοράς που θα διαχωρίζει τους μαθητές:
σε αυτούς που «παίρνουν τα γράμματα» και άρα δικαιούνται μόρφωση και
σε αυτούς που «δεν παίρνουν τα γράμματα», άρα ας καταρτιστούν σε κάποιες δεξιότητες
Με βάση τα παραπάνω, αποφασίζουμε :
α. Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη.
β Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης .
γ. Κανένα στέλεχος της Δημόσιας Διοίκησης (προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές) που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Διαγράφονται από το Σύλλογο. Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.
Last modified: 10 Οκτωβρίου 2022