«Εν έτει 2015, τώρα το Γενάρη, μου τηλεφωνούν συμπατριώτες που θέλουν να μεταναστεύσουν στη Γερμανία και το πρώτο που ρωτάνε είναι που έχει σχολείο για να ψάξουν για δουλεία εκεί».
Σε δύο πικρές προτάσεις ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων στα ελληνικά σχολεία της Ρηνανίας- Βεστφαλίας συμπυκνώνει μια σύγχρονη Οδύσσεια και την συσσωρευμένη οργή για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που αντί να λύσει τα επείγοντα προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης επιδίδεται, προεκλογικά, σε… εξυπηρετήσεις ημετέρων. Ο Γεωργαντάς που υπέγραψε όλες τις ρουσφετολογικές αποφάσεις ποιεί την νήσσαν και ο Λοβέρδος νίπτει τα χείρας του.
Άναυδοι δηλώνουν ότι έμειναν, οι Ομογενείς της Γερμανίας με τις αναίτιες ανακατατάξεις στις έδρες και στο στελεχιακό δυναμικό που θέλουν να εξυπηρετήσουν ενώ δεν έχει βρεθεί λύση για τα Λύκεια που κλείνουν και τα παιδία των, όλο και περισσότερων, νέων μεταναστών που δεν εμπίπτουν στο ειδικό καθεστώς των πανελλαδικών εξετάσεων.
Παιδιά που ξεριζώθηκαν βίαια από το κοινωνικό τους περιβάλλον, βίωσαν τις τραγικές συνθήκες που ανάγκασαν τους γονείς να μεταναστεύσουν και παλεύουν να ενσωματωθούν σε ένα νέο, ξένο περιβάλλον πρέπει να υποστούν και την δοκιμασία των εξετάσεων μακριά από το οικογενειακό τους περιβάλλον, αφού θα επιστρέψουν ήδη από το Μάρτιο στην Ελλάδα, φιλοξενούμενα σε συγγενείς για να διεκδικήσουν μια θέση στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Στην περιοχή της Ρηνανίας Βεστφαλίας είναι καταγεγραμμένοι 110.00 Έλληνες. Τα παιδιά τους, δεύτερης και τρίτης γενιάς ελληνόπουλα, είναι 5.700. Από αυτά μόλις τα 1.180 φοιτούν σε ελληνικά σχολεία και άλλα 1.180 παρακολουθούν τμήματα ελληνικής γλώσσας.
Τα υπόλοιπα απλά δεν μαθαίνουν ελληνικά. Ο λόγος είναι απλός. Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό έχει διαλυθεί. Με το νόμο 4027/2011, τα ελληνικά Λύκεια στο εξωτερικό απλώς… έκλεισαν! Από τότε λειτουργούν με συνεχείς παρατάσεις χωρίς να έχει δοθεί οριστική λύση. Η παρατεινόμενη εκκρεμότητα λοιπόν διώχνει τα παιδιά και απο τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, αφού επιλέγουν να ενταχθούν εγκαίρως στο γερμανικό σύστημα.
Δεκατέσσερις ημέρες, λοιπόν, μετά το δημοσίευμα του 360pedia.gr, την ημέρα ακριβώς που δημοσιεύθηκε το ρουσφετολογικό ΦΕΚ και αφού έκανε σκληρή δήλωση ο Τάσος Κουράκης και το θέμα άρχισε να λαμβάνει διαστάσεις και στον έντυπο τύπο, ο Ανδρέας Λοβέρδος εδέησε να απαντήσει. Για την ακρίβεια ο υπουργός δεν απάντησε. Απλώς έβγαλε από πάνω του την ευθύνη για να μην αμαυρώσει την άσκοπη θριαμβολογία για τις αλλαγές στο Δημοτικό και τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων.
«Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα αλλά του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είχα ζητήσει ρητά να κρατηθεί και να μην δημοσιευτεί στο ΦΕΚ», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος.
Ο υφυπουργός είναι ο γαλάζιος Γιώργος Γεωργαντάς, γνωστός και από το περιβόητο video με απόσπασμα ομιλίας του σε συγκέντρωση στελεχών της Νέας Δημοκρατίας στο Κιλκίς, τον Μάιο του 2012, λίγο πριν τις εκλογές. Ο βουλευτής Κιλκίς το 2012 προέτρεπε τα κομματικά στελέχη να ζητήσουν από πολίτες που ωφελήθηκαν από τη ΝΔ να ανταποδώσουν σε… ψήφους.
Οι εκλογές του 2014 τον βρήκαν υφυπουργό και άδραξε την ευκαιρία. Με διαδικασία εξπρές, μέσα στην προεκλογική περίοδο, επιχειρεί να αλλάξει τους Συντονιστές εκπαίδευσης Εξωτερικού χωρίς να έχει λήξει η θητεία τους και χωρίς να δίνει λύση με αυτόν τον τρόπο στα πραγματικά επείγοντα προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού. Η ταχύτητα με την οποία έδρασε ήταν αστραπιαία και αντιστρόφως ανάλογη με την απουσία έργου στο χρονικό διάστημα που κατέχει τη θέση του υφυπουργού, από τις 12 Νοεμβρίου:
• 19 Δεκεμβρίου Καθορισμός έδρας και περιοχής ευθύνης των Συντονιστών Εκπαίδευσης των Ελληνικών Διπλωματικών και Προξενικών Αρχών του Εξωτερικού. Χωρίς καμία συνεννόηση και συγκέντρωση στοιχείων για τις πραγματικές ανάγκες, ο Υφυπουργός Γεωργαντάς ανέσυρε άρον άρον και εφάρμοσε ένα παλιό σχέδιο που ανταποκρινόταν σε άλλα πληθυσμιακά δεδομένα.
• 29 Δεκεμβρίου, την ημέρα που προκηρύσσονται οι εκλογές, δημοσιεύεται στο ΦΕΚ με αρ. 3494 η Κανονιστική απόφαση για τον Καθορισμό προσόντων, κριτηρίων, διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, την οποία υπογράφει ο υφυπουργός για να προλάβει να ολοκληρώσει τη διαδικασία.
• 31 Δεκεμβρίου, μέσα στην προεκλογική περίοδο, δημοσιεύεται με Αρ.Πρωτ. Φ.821/3445Σ/213169/η2/31-12-2014/ΥΠΑΙΘ, προκήρυξη για την Πλήρωση θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού
Όταν κατέστη σαφές ότι ο Γιώργος Γεωργαντάς προχωρεί ακάθεκτος, παρά και την παρέμβαση Λοβέρδου, η αξιωματική αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα.
Ο Τάσος Κουράκης από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει: «Ως εδώ κ. Λοβέρδο τα πελατειακά κόλπα και ρουσφέτια. Τελειώσατε! Με σκανδαλώδη εγκύκλιο, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, το Υπουργείο Παιδείας προκηρύσσει θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης εξωτερικού, παρακάμπτοντας πλήρως κάθε νομιμότητα. Ξεχνάει άραγε το Υπουργείο, ότι δεν γίνονται υπηρεσιακές μεταβολές-πόσω μάλλον τοποθετήσεις στελεχών- σε προεκλογική περίοδο, ή μήπως δεν γνωρίζει ότι οι θητείες των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού δεν έχουν λήξει και ως εκ τούτου δεν προκύπτει καμία ανάγκη πλήρωσης των θέσεών τους; Τι είδους σκοπιμότητα εξυπηρετεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος; Καλούμε το Υπουργείο να πάψει να αυθαιρετεί, να σεβαστεί τις νόμιμες διαδικασίες και να αποσύρει άμεσα την καθόλα παράνομη αυτή εγκύκλιο».
Σε αυτή τη δήλωση απάντησε ο Ανδρέας Λοβέρδος χωρίς όμως να δίνει λύση στο πρόβλημα, ως οφείλει, αφού παραμένει πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου Παιδείας, και μάλιστα αξιοποιεί αυτή τη θέση συγκαλώντας χωρίς νόημα Συμβούλια όπως το ΣΠΔΕ, το ΣΑΠΕ και το ΣΑΤΕ, στο πλαίσιο της επικοινωνιακής του στρατηγικής.
Ο Υφυπουργός Γιώργος Γεωργαντάς εξέδωσε μακροσκελή ανακοίνωση επικαλούμενος σειρά νόμων και διαδικασιών χωρίς όμως να απαντά επί της ουσίας:
Ποιό ακριβώς από τα επείγοντα και φλέγοντα προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό αντιμετωπίζει η αλλαγή των συντονιστών εκπαίδευσης ακόμη και στην περίπτωση που είναι νομιμοφανής;
Αφού η διαδικασία επιλογής των στελεχών παγώνει και θα γίνει όπως λέει μετά τις εκλογές, ποιος ο λόγος να προβεί σε εσπευσμένες και πρόχειρες κανονιστικές αποφάσεις πριν τις εκλογές;
Μέσα από ποια διαδικασία διαμόρφωσε εικόνα για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού και τις ανάγκες της αφού, όπως καταγγέλλουν γονείς και στελέχη εκπαίδευσης, δεν προηγήθηκε κανένας διάλογος;
Πηγή: 360pedia.gr
Last modified: 14 Ιανουαρίου 2015