|
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε. «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ» Γιαβάση 7 -15242 |
|
Αγ. Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2013 Αρ. Πρωτ.: 55 Προς: Τα μέλη του Συλλόγου Π.Ε. «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ» |
Θέμα 1o: Νέα στήλη στο survey: πόσους μαθητές χωράει κάθε τάξη;
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Υπ. Παιδείας ζητάει από τους διευθυντές να συμπληρώσουν στο survey μια νέα και ύποπτη στήλη. Δίπλα από το πεδίο στο οποίο αναφέρεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη πρέπει ο/η διευθυντής/ντρια ή ο/η προϊστάμενος/νη της σχολικής μονάδας να αναγράψει κατ΄ εκτίμηση τον αριθμό των μαθητών που χωράει η κάθε αίθουσα!!! Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η συμπλήρωση αυτής της στήλης είναι υποχρεωτική για να αποδεχτεί το survey την ανανέωση των στοιχείων.
Η διευκρίνιση για τον αν η εκτίμηση αφορά «καθήμενους ή ορθίους» αναμένεται σε προσεχή διευκρινιστική εγκύκλιο (!) ή θα το διαπιστώσουμε με την εντολή για συγχωνεύσεις τμημάτων, όποτε κρίνει η υπηρεσία.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για προκλητική μεθόδευση του Υπ. Παιδείας που αποκρύπτοντας τις αντιφάσεις του νομικού πλαισίου για τον επιτρεπόμενο αριθμό των μαθητών ανά τάξη, θέλει να δημιουργήσει νέα δεδομένα αποδίδοντας την ευθύνη της διαμόρφωσής τους στην εκτίμηση των δ/ντών.
Συγκεκριμμένα:
Στον Οδηγό Μελετών για Διδακτήρια του ΟΣΚ ορίζεται η αναλογία 1,5 τ.μ. ανά μαθητή για την αίθουσα διδ/λίας.
Στο μνημόνιο για τους σεισμούς ορίζεται αναλογία 2 τ.μ. ανα μαθητή.
Στον Κανονισμό πυρασφάλειας κτιρίων ορίζεται αναλογία 2 τ.μ. καθαρού εμβαδού ανα μαθητή για την αίθουσα διδ/λίας που σημαίνει για 49 τ.μ. χωρητικότητα 22 μαθητών και 1 δασκάλου. Για τους χώρους μάλιστα άλλων εκπ/κών δραστηριοτήτων, όπως εργαστήρια πληροφορικής ορίζεται αναλογία 4,5 τ.μ. ανα μαθητή (Π.Δ. 71/1988, άρθρο 7 όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. 58185/2474/1991, ΦΕΚ 360τ.Α΄)
Αλήθεια πως νομιμοποιούνται οι δ/ντές να «εκτιμήσουν» τη χωρητικότητα των αιθουσών ;
Μάλιστα το Υπ. Παιδείας, επιχειρεί να προσανατολίσει την εκτίμησή τους σε συγκεκριμένη κατεύθυνση επικαλούμενο αποκλειστικά τις προδιαγραφές του ΟΣΚ για 1,5 τ.μ. ανά μαθητή (δηλαδή μια αίθουσα 49 τ.μ. περίπου έχει δυνητική χωριτικότητα τουλάχιστον 31μαθητών !)
Και εδώ τίθενται κάποια ερωτήματα:
1. Με βάση ποια επιστημονικά παιδαγωγικά δεδομένα θα γίνει αυτή η εκτίμηση; Αναλυτικότερα:
– Πως ανταποκρίνονται οι ίδιες «προδιαγραφές» στις ανάγκες των μαθητών όλων των ηλικιών, από το δημοτικό ως το Λύκειο ;
– Είναι ίδιες οι προδιαγραφές για τις αίθουσες με χώρο ξεκούρασης που προέβλεπαν τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία;
– Είναι ίδιες για τα ΕΑΕΠ που πρέπει να προβλέπουν χώρους για όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων και τις ιδιαιτερότητές τους ;
– Ποιος καθορίζει τις προδιαγραφές για τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός διαφορετικές διδακτικές μεθόδους και διαφορετική διάρθρωση των μαθητών στην τάξη;
Στους πίνακες των Νηπιαγωγείων δεν έχει προς το παρόν ενταχθεί η σχετική στήλη. Αλλά ….καλομελέτα κι έρχεται, οπότε στην περίπτωση αυτή παραβιάζονται οι σχετικές προδιαγραφές τόσο για την αίθουσα διδασκαλίας και τη λειτουργία των νηπιαγωγείων με βάση τις γωνιές δραστηριοτήτων, όσο και για τις αίθουσες πολλλαπλών χρήσεων σε όσα νηπιαγωγεία έχουν τέτοιες. (Ορίζεται αναλογία 3 τ.μ. ανά νήπιο, Οδηγός Μελετων, σελ. 29)
2. Γιατί αποκρύπτεται ότι οι προδιαγραφές για την πυρασφάλεια είναι διαφορετικές και ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος αν αυτές έχουν παραβιαστεί ; Το Υπ. Παιδείας που υποδεικνύει έμμεσα και όχι φανερά, κάτι τέτοιο ή ο «πρόθυμος» δ/ντής που έχει «κατ’ εκτίμηση» θα δηλώσει άλλη «μεγαλύτερη» χωρητικότητα για την αίθουσα;
3. Η έδρα και ο δάσκαλος δεν θα υπάρχει σ΄ αυτή την αίθουσα διδασκαλίας ή μήπως τα 4τ.μ. είναι πολυτέλεια στις μέρες μας;
4. Και όταν λειτουργεί και Τ.Ε. / παράλληλη στήριξη ενταγμένα στο κανονικό τμήμα, πως εκτιμάται η χωρητικότητα;
Είναι και αυτά τα τραγελαφικά ένα ακόμη κομματάκι από το παζλ της εικόνας του αυριανού σχολείου που ετοιμάζουν στα πλαίσια της πολιτικής διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με συγχωνεύσεις τμημάτων, καταργήσεις σχολείων, απόλυτη υποχρηματοδότηση, αύξηση ωραρίου, αναγκαστικές μετακινήσεις σε όλη την επικράτεια, ενοικίαση σχολικών βιβλίων, αξιολόγηση δούρειος ίππος για τις απολύσεις, μισθολογική καθήλωση, νέες μειώσεις σε μισθούς και φυσικά αύξηση μαθητών ανά τμήμα. Πόσους; Μα όσους χωράει η τάξη! Είναι γνωστό ότι χίλιοι καλοί χωράνε! Άλλωστε πρώτα ο μαθητής! Τα «δίνουν όλα» για … «την ποιοτική αναβάθμιση» που είναι βέβαια ο προφανής στόχος… όλων των προτεινόμενων πολιτικών.
Γίνονται λοιπόν φανεροί οι λόγοι για τους οποίους, με απαράδεκτο και αυταρχικό τρόπο, η διοίκηση επιβάλλει στους προισταμένους σχολικών μονάδων την γραφειοκρατική υποχρέωση να ενημερώνουν κάθε 1 και 15 το Survey ακόμα και αν δεν έχουν μεταβολή και τρομοκρατεί όσους δεν μπορέσουν για κάποιο λόγο να το κάνουν, επισείοντας την απειλή της παραπομπής για παράβαση καθήκοντος. Ο στόχος είναι με καταιγίδα ρυθμίσεων, εντολών, απόκρυφων σχεδιασμών, Προεδρικών διαταγμάτων, διοικητικής αυθαιρεσίας και τακτικών να σπέρνουν τον τρόμο και την απόλυτη υποταγή, και πρώτα από όλους των δ/ντών. Στο στόχαστρο φυσικά όλοι οι συντελεστές της εκπαίδευσης, εμείς οι εκπαιδευτικοί, το σχολείο και τώρα η σειρά των μαθητών.
Είναι σαφές, και οφείλουμε να το δηλώσουμε παντού ότι τα σχολικά κτήρια στις περισσότερες περιπτώσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης εκπαίδευσης. Πλήθος σχολείων -και του συλλόγου μας- δεν έχουν καν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων ενώ έχουν μετατρέψει αποθήκες και την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων σε αίθουσες διδασκαλίας ενώ τα προκάτ κυριαρχούν σε όλες τις περιοχές.
Κατά συνέπεια:
Απαιτούμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη στήλη, η οποία είναι σαφώς παραπλανητική!
Ωστόσο:
Είναι επιτακτική η ανάγκη να ενημερωθούν οι συνάδελφοι διευθυντές/ντριες ή προϊστάμενοι/νες των σχολικων μονάδων ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία δήλωση για χωρητικότητα μεγαλύτερη από 25 μαθητές που κατ΄ ανώτατο όριο προβλέπει ο νόμος. Ακόμα και στις περιπτώσεις που λειτουργούν υπεράριθμα τμήματα πρέπει να δηλωθεί το 25 ως χωριτηκότητα (άλλωστε επιτρέπει το σύστημα να δηλωθεί μικρότερη χωρητικότητα από την σημερινή λειτουργία) ώστε να αποτυπώσουμε την πραγματικότητα της υπερφόρτωσης των τμημάτων.
Επίσης πρέπει να δηλώσουν την μικρότερη χωρητικότητα σε αυτοσχέδιες αίθουσες και αίθουσες προκάτ.
Είναι ευθύνη των δ/ντών να αποτυπώσουν την πραγματικότητα των σχολείων στο survey ως έχει.
Απαιτούμε να ακυρωθεί η εντολή που επιβάλλει την αναφορά στις 1 και 15 κάθε μήνα ακόμα και αν δεν υπάρχει μεταβολή.
Απαιτούμε να σταματήσει η προσπάθεια εκφοβισμού των δ/ντων και προϊσταμένων νηπιαγωγείων που για κάποιο λόγο δεν μπόρεσαν να κάνουν το κλικ τη συγκεκριμένη μέρα.
Απαιτούμε να σταματήσει επιτέλους η προσπάθεια τρομοκράτησης των προϊσταμένων σχολικών μονάδων.
Καλούμε τη ΔΟΕ να αναδείξει το ζήτημα που αποτελεί προπομπό κακών εξελίξεων ως τέτοιο και να απαιτήσει την απόσυρση της σχετικής στήλης από τη φόρμα.
Last modified: 4 Φεβρουαρίου 2013