Written by 22:31 Slider, Αποφάσεις Δ.Σ., Αρχική Σελίδα

Οι πανελλαδικές εξετάσεις «τύπου PISA» να ακυρωθούν και φέτος 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Ευεργέτου Γιαβάση 7  – 15342
Αγία Παρασκευή
Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
info@syllogosperiklis.gr

  Αγία Παρασκευή, 15/05/2024
Αρ. Πρωτ. :  72

 

Προς:

Τους συναδέλφους μέλη του Συλλόγου μας, ΔΟΕ, Δ/νση Β΄ Αθήνας , Συλλόγους Εκπ/κών , Ενώσεις Γονέων , Συλλόγους Γονέων

 

Οι πανελλαδικές εξετάσεις «τύπου PISA» να ακυρωθούν και φέτος 

Τετάρτη 22/5 κάνουμε στάσεις εργασίας, εκπαιδευτικοί,  γονείς, , μαθητ(ρι)ες  μπλοκάρουμε τις εξετάσεις!

Αντιστεκόμαστε συλλογικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων μας, τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια θα μείνουν στα χαρτιά!

 

Σε μία χρονιά όπου οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε μαζικά τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και ατομική και στην κατηγοριοποίηση, τον ανταγωνισμό και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, αντιστεκόμενες/οι σε απειλές, εκβιασμούς και δικαστικές αποφάσεις που επιχειρούν να τρομοκρατήσουν και να καταλύσουν το απεργιακό δικαίωμα, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί ξανά να διοργανώσει τις διαγνωστικές εξετάσεις PISA, σε μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου στις 22 Μαΐου, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β/2659/2-5-2024 όπου για μια ακόμα χρονιά ορίζονται 660 σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των εξετάσεων της «ελληνικής PISA». Σε αυτά περιλαμβάνονται και 5 Δημοτικά Σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας, το 7ο και το 9ο Δ.Σ. Αγίας Παρασκευής το 1ο και το 2ο Δ.Σ. Παπάγου και το  3ο Δ.Σ. Βριλησσίων.

Η μεγάλη αντίσταση των εκπαιδευτικών, των γονιών αλλά και των ίδιων των μαθητ(ρι)ών στη Β’ βάθμια τα δύο προηγούμενα χρόνια που αποκάλυψαν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης όλες τις προηγούμενες φορές ανάγκασε την κυβέρνηση να συνεχίσει και φέτος την πιλοτική εφαρμογή των εξετάσεων, ενώ το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει γενίκευσή του από πέρσι.

Η πραγματική στόχευση των εξετάσεων αυτών είναι να χρησιμοποιήσουν τα αποτελέσματα τους για την «αξιολόγηση» – αποτίμηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος έτσι ώστε να προωθηθούν πιο γρήγορα όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί σχεδιασμοί (κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπ/κων, μαθητών, «εθνικό απολυτήριο», προώθηση δεξιοτήτων κ.λ.π)

Η διενέργεια των εξετάσεων αυτών εντάσσεται στο νόμο 4823/2021 (Άρθρο 104, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος). Είναι κομμάτι αυτού του  νόμου που μαζί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων των τελευταίων ετών στοχεύει στη δομική αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημόσιου σχολείου: αυστηροποίηση της επιλογής στο εκπαιδευτικό σύστημα, εισαγωγή επιχειρηματικών μοντέλων στη διοίκηση της εκπαίδευσης, κυριαρχία της δεξιότητας και της πληροφορίας,κατάρτιση  έναντι της ολόπλευρης κριτικής γνώσης και μόρφωσης.

Μέσω του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA», ο οποίος λειτουργεί συμπληρωματικά στο αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της εσωτερικής, εξωτερικής και ατομικής αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων μας με την οποία είμαστε αντιμέτωποι/ες και αντιπαλεύουμε 3 χρόνια τώρα  , η κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν:

  • να μεταβιβάσουν τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στην εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς.
  • να προωθήσουν τη λογική των δεξιοτήτων αντί της ουσιαστικής – δημιουργικής γνώσης.

Για παράδειγμα η επιτυχία μιας χώρας στο διαγωνισμό προυποθέτει οι μαθητές της να γνωρίζουν τη Γλώσσα αποκλειστικά ως μέσο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών μόνο προβλημάτων, να μένουν στην επιφανειακή γνώση των φυσικών φαινομένων κτλ.

  • Να εντείνουν την κοινωνική και ταξική επιλογή του μαθητικού πληθυσμού από τα πρώιμα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
  • να αποτελέσουν τα σταθμισμένα τεστ και οι επιδόσεις των μαθητών σε αυτά, μετρήσιμα μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας που σε συνδυασμό με την αξιολόγηση θα οδηγήσουν σε απόλυτη κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών.
  • να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό, τη πειθαρχία και την τυποποίηση.

 

Συνδέονται άμεσα με την αξιολόγηση, «σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας», όπως προβλέπεται στο Ν. 4823,  παρ.1 του άρθρου 104. Προβλέπεται δε η ανάρτησή τους και στην ιστοσελίδα του «αξιολογημένου» σχολείου, (άρθρο 105/Ν.4823, παράγραφος (ε). Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, να εγχαράξουν οι μαθητές χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους, να προωθηθούν σκληρά νεοφιλελεύθερα μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτό έχει συμβεί σε πάνω από 77 χώρες στον κόσμο.

Αντίστοιχοι διαγωνισμοί και εξετάσεις που αποτιμούν τα εκπαιδευτικά συστήματα έχουμε και διεθνώς με τραγικά αποτελέσματα κυρίως για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων. Η διεθνής πείρα έχει αποδείξει ότι τέτοιοι διαγωνισμοί οδήγησαν σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων, σε απολύσεις εκπαιδευτικών, σε διαχωρισμό των μαθητών και τη διοχέτευση αυτών που προέρχονται από εργατικές-λαικές οικογένειες σε σχολεία υποβαθμισμένα. Σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκαν αντίστοιχοι διαγωνισμοί όχι μόνο δεν περιορίστηκαν οι ταξικές ανισότητες, δεν καλυτέρευσαν τα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά αυτές διευρύνθηκαν  (π.χ Γαλλία, Αγγλία κλπ)

Οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται τη στιγμή που Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προωθούν και επιχειρούν να επιβάλλουν όλο το πλαίσιο της «αξιολόγησης» στον κλάδο, χωρίς να μπορούν να πείσουν κανέναν και σέρνοντας τους εκπαιδευτικούς για πολλοστή φορά στα δικαστήρια.

Με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» προβάλλεται ως άλλοθι «η αναγκαιότητα της επιβολής αντιδραστικών –αντιεκπαιδευτικών αναπροσαρμογών». Αξιοποιούνται ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του δημόσιου σχολείου.

Η ελληνική PISA, «το πνευματικό παιδί» του ΟΟΣΑ ( Οικονομικός Οργανισμός για τη Συνεργασία και Ανάπτυξη) , όπως χαρακτηρίζεται στο ενημερωτικό σποτ του ΥΠΑΙΘ (https://www.iep.edu.gr/pisa/) επιδιώκει να απαγορεύσει κάθε εναπομείνασα δραστηριότητα χαράς και δημιουργίας στο δημόσιο σχολείο, να το μετατρέψει σε  ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο για  μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που καλούνται να λογοδοτούν συνεχώς για το αν και πόσο επαρκείς και αποτελεσματικοί είναι.  Η έμφαση στα αποτελέσματα θεωρείται βασικός όρος για την επιβίωση στον ανταγωνισμό στον οποίο εισάγονται και τα εκπαιδευτικά συστήματα, κατ’ αναλογία με μία επιχείρηση.

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης της ΝΔ για ελεύθερη επιλογή σχολείου δεν θα πραγματοποιηθούν χωρίς ένα σύστημα κατηγοριοποίησης των σχολείων με βάση μετρήσιμα αποτελέσματα. Εξαγγελίες οι οποίες αποτελούν ευθεία επίθεση στον ρόλο και την ουσία της δωρεάν, δημόσιας εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση δεν υλοποιεί ούτε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Αιτήματα που χρόνια τώρα ο κλάδος αναδεικνύει, όπως η κατάσταση της σχολικής στέγης και των υποδομών, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία, ειδικά μετά την όξυνση των προβλημάτων που κληρονομήσαμε από την πανδημία και την τραγική διαχείριση των κλειστών σχολείων, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.

Είναι φανερό ότι κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δε μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται αυτά που χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με γονείς και μαθητές διεκδικεί.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε εξετάσεις που χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.

Παλεύουμε για σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια, λιγότερα παιδιά σε κάθε τμήμα, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, ολόπλευρη στήριξη των ειδικών μαθησιακών αναγκών των μαθητών μας , γενναία Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τους μαθητές μας να αγαπούν τη γνώση. Για ένα σχολείο της γνώσης,της μόρφωσης και της ολόπλευρης διαπαιδαγώγησης  του νέου ανθρώπου και όχι της τυποποίησης και του ανταγωνισμού.

Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA.

Η ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ. ΘΑ ΤΟΝ ΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΕΣ/ΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΜΕ  και ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ/ΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ/ΙΣΣΕΣ ΜΑΣ, στις πρόσφατες απειλές στους/στις απεργούς διευθυντές/ντριες & τις προϊστάμενες/ους. Καμία, κανένας εκπαιδευτικός, δασκάλα/ος ΣΤ΄ Δημοτικού, εκπαιδευτικοί που ορίζονται επιτηρητές στα συγκεκριμένα σχολεία δεν θα μείνουν μόνοι τους.

Εδώ και τώρα απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».

Με βάση τις  αποφάσεις της Γ.Σ. και του Δ.Σ. τυ Συλλόγου μας και τον συντονισμό σωματείων, οργανώνουμε την ακύρωση των εξετάσεων στον σύλλογό μας και παντού.

  • Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ, να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις.
  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καταδικάσουν την πολιτική του ΥΠΑΙΘ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, η εφαρμογή της «ελληνικής PISA».

Να καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετέχουν με κάθε τρόπο. Να προκηρύξουν, 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας που θα αξιοποιηθεί για τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.

  • Κηρύσσουμε ως σωματείο 3ωρη στάση εργασίας, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων, και καλούμε και την ΑΔΕΔΥ να κηρύξει αν το ΥΠΑΙΘ επιδιώξει να τη βγάλει παράνομη.

 

  • Μοιράζουμε, κοινοποιούμε γράμμα προς τους γονείς όλων των μαθητών μας και τους καλούμε να απέχουν -αποτρέψουν τα παιδιά τους  απο τις εξετάσεις PISA.

 

Καλούμε τις Ενώσεις Γονέων Αγίας Παρασκευής, Χολαργού Παπάγου  και Βριλησσίων και τους Συλλόγους Γονέων  7ου και 9ου Δ.Σ. Αγ. Παρασκευης,  1ου και 2ου Δ.Σ. Παπάγου και  3ου Δ.Σ. Βριλησσίων  να καλέσουν τους γονείς να απέχουν – τα παιδιά τους  απο τις εξετάσεις PISA.

 

Καλούμε τις/ους συναδέλφισσες/ους  και τους γονείς   σε μαζικές συγκεντρώσεις έξω από τα  σχολεία-εξεταστικά κέντρα του Συλλόγου μας , την Τετάρτη 22/5, στις 8.00πμ.

 

Ακυρώνουμε το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης

Θέλουμε σχολείο να μορφώνει κι όχι να εξοντώνει

Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

 

 

 

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

 

Last modified: 20 Μαΐου 2024

Close