Written by 16:06 ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Η νέα συνδικαλιστική παράταξη του Συλλόγου μας: ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

 

             %ce%ba%cf%8c%ce%ba%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%bf-%ce%bc%cf%80%ce%b1%ce%bb%cf%8c%ce%bd%ce%b9-3

 

            shmΔΙΕΞΟΔΟΣ Η  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

              ΣΥΛΛΟΓΟΥ Π.Ε. «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

                        

      

                                                                                                  Πες στα παιδιά μη σταματήσουν

                                                                       να προσπαθούν

                                                                                τον ουρανό ν΄αγγίξουν

 

Η πολιτική συγκυρία στην κοινωνία και στο Σχολείο

Βιώνουμε τη διάψευση των ελπίδων ενός λαού που τα αλλεπάλληλα ΟΧΙ που βροντοφώναξε με χίλιους τρόπους  μετατράπηκαν και μετατρέπονται συστηματικά και μεθοδευμένα σε υποταγμένα ΝΑΙ. Οι απάτες και οι αυταπάτες  στις οποίες  βρέθηκε εγκλωβισμένος και η μειωμένη αποτελεσματικότητα  των αγώνων του  κόσμου της εργασίας έχουν οδηγήσει το εργατικό κίνημα σε ύφεση.

 arkas6Στο χώρο της Εκπαίδευσης,  οι ραγδαίες αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις που η κυβέρνηση με τις εντολές της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ προσπαθεί να επιβάλει στο χαρακτήρα και τη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και του Νηπιαγωγείου, η σταδιακή και μεθοδευμένη απόσυρση του κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει το αγαθό της Παιδείας συγκροτούν το μαύρο μέτωπο επίθεσης απέναντί της.  Η εξελισσόμενη μετάλλαξη του εργασιακού τοπίου των εκπαιδευτικών από τη μονιμότητα στην πλήρη ελαστικοποίηση, μέσω της  διαρκούς κινητικότητας  και του μοντέλου του πολυδύναμου δασκάλου, σε συνθήκες  ενδοεκπαιδευτικού κανιβαλισμού, διαμορφώνουν συνθήκες αποδυνάμωσης και του εκπαιδευτικού κινήματος.Το αίσθημα της ήττας  που βιώνει σε ένα βαθμό σήμερα η κοινωνία διαπερνά και επηρεάζει επίσης και τον εργαζόμενο και τον άνεργο εκπαιδευτικό.

Το συνδικαλιστικό κίνημα σήμερα

Το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπο με νέες προκλήσεις και νέα καθήκοντα. Οφείλει να αντιπαλέψει την  ηττοπάθεια και τη λογική της  αποστασιοποίησης από τη συλλογική δράση, που οδηγούν τον κόσμο της εργασίας στην υποταγή και τη μοιραία αποδοχή της  ενσωμάτωσής του στο «τετελεσμένο» του ατομικού δρόμου και του ανταγωνισμού. 

Ο κύκλος που δεν έκλεισε γιατί αρνείται  να ομφαλοσκοπεί…

Η Εκπαιδευτική Συσπείρωση δεν υφίσταται πλέον, παρά τις επίμονες προσπάθειές μας,  με αποκλειστική και βαριά την ευθύνη εκείνων των μελών της που το αποφάσισαν, και μάλιστα σε μια περίοδο που η ανάγκη της ενότητας στους ταξικούς αγώνες απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται το σχολείο, οι εργαζόμενοι και η κοινωνία ολόκληρη αποτελεί μέγιστο πρόταγμα.

Οι διαφωνίες που προέκυψαν εντός της παράταξης είναι πολιτικές:

Η τακτική του αναχωρητισμού που εκφράστηκε από μέλη της, μέσα από αιτιάσεις ενάντια στις εκπροσωπήσεις γενικότερα αλλά και ειδικότερα για τη μη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια θέτει σε αμφισβήτηση τους αγώνες που έδωσε το ανεξάρτητο ταξικό συνδικαλιστικό ρεύμα.  Εδώ και δυο δεκαετίες δίνουμε μάχες, μικρές και μεγάλες, άλλοτε νικηφόρες και άλλοτε όχι. Το ρεύμα του ανεξάρτητου-ταξικού συνδικαλισμού παραμένει  ισχυρό και ανερχόμενο, αποτελώντας  ισχυρή απειλή για την ηγεμονία των κυρίαρχων παρατάξεων, υπερασπίζοντας  και υλοποιώντας τις αποφάσεις των Συλλόγων και των Γενικών τους Συνελεύσεων.

 

Στο επίπεδο του Συλλόγου μας καταφέραμε όχι απλά να είμαστε πρώτη δύναμη, αλλά να αλλάξουμε τη φυσιογνωμία του σωματείου μας με σαφή αγωνιστικό προσανατολισμό. Αποκτήσαμε την εμπιστοσύνη των συναδέλφων μας, ακόμα και αυτών που δε μας ψηφίζουν. Η πραγματικότητα και η υπευθυνότητα επιβάλλουν να μην αποδεχτούμε τα μηνύματα άρνησης της εκπροσώπησης στα συλλογικά όργανα. Η άρνηση συμμετοχής στα συλλογικά όργανα εν γένει θα οδηγήσει στην επικράτηση της λογικής της ήττας του συμβιβασμού και της υποταγής.

d2Η δική μας αντίληψη και πρακτική για τη συμμετοχή μας στα όργανα ΚΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΠΕ και Πειθαρχικά Συμβούλια  αντιμάχεται τη συνδιαχείριση της κυβερνητικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τη συνδιαλλαγή και το καθεστώς των πελατειακών σχέσεων του κατεστημένου συνδικαλισμού, το ρόλο της συνδιοίκησης. Παλεύει για την υπεράσπιση των εργασιακών, συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μορφωτικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων, των αναγκών των μαθητών της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης.

Η προσπάθεια ανταπόκρισης των εκλεγμένων μελών στην ευθύνη της εκπροσώπησης τόσο στο υπηρεσιακό  συμβούλιο, όσο και στο σωματείο και στα όργανά του με ήθος, συνδικαλιστικό και προσωπικό, κρίνεται από τις πράξεις και τις ενέργειές τους,  από τους ίδιους τους συναδέλφους οι οποίοι τους ανέθεσαν το ρόλο αυτό. Κρίνεται ακόμη από τις μικρές και τις μεγαλύτερες νίκες  που η συμμετοχή, η προσπάθεια και οι καθημερινοί αγώνες  απέδωσαν, είτε πρόκειται για  τον έλεγχο, την καταγγελία και την ανάδειξη των αυθαιρεσιών και των παρανομιών της Διοίκησης, είτε για την υποχώρηση των στελεχών της Εκπαίδευσης στην εφαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων των Σχολείων και των Νηπιαγωγείων που αποφασίζουν οι Σύλλογοι διδασκόντων ενάντια στις Υ.Α.,  είτε  για την αίσια έκβαση της κατάφωρα άδικης πειθαρχικής δίωξης συναδέλφισσας που τέθηκε σε αργία. Η μομφή για επιλεκτική υπεράσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων είναι ανυπόστατη και προσχηματική, γίνεται για να υπηρετήσει την άποψη περί μη συμμετοχής των εκπροσώπων των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Η άποψη αυτή αντιστρατεύεται την ανάγκη ελέγχου των αποφάσεων που παίρνονται στα συμβούλια αυτά για λογαριασμό των εργαζομένων. Αφήνει ελεύθερο το δρόμο να περνούν με άνεση από τη διοίκηση αποφάσεις που καταστρατηγούν τα δικαιώματα μας. Διευκολύνει τις πελατειακές σχέσεις, το μέσο και το ρουσφέτι σε βάρος συναδέλφων μας.  

Οι σχέσεις αλληλοσεβασμού και συντροφικότητας πραγματικά  παραβιάστηκαν κατ΄ εξακολούθησιν από εκείνους που σήμερα παρουσιάζονται ως θεματοφύλακές τους, με τρόπους και ενέργειες που προσέβαλαν βαθύτατα τη φυσιογνωμία της συλλογικότητάς μας. Σύμπτωμα των καιρών;

Η αποδοχή και ο σεβασμός των ιδρυτικών δημοκρατικών αρχών λειτουργίας της Εκπαιδευτικής Συσπείρωσης, όπως η αρχή της ομοφωνίας, αποδεικνύονται στην πράξη,  μέσα στις διαδικασίες λειτουργίας των οργάνων  και όχι με όψιμες ρητορείες χωρίς αντίκρισμα.  Με καταστρατήγηση της αρχής της ομοφωνίας, έφτασαν να  δημοσιεύσουν ανακοίνωση, οικειοποιούμενοι αυθαίρετα και καταχρηστικά  το όνομα της Εκπαιδευτικής Συσπείρωσης.

Παράλληλα η δήλωση του «ανήκειν» στην κεντρική  μετωπική συλλογικότητα των Παρεμβάσεων –  Κινήσεων – Συσπειρώσεων  από εκείνους  που συστηματικά έχουν επιδοθεί στην αμφισβήτησή της, φαντάζει περισσότερο ως απεγνωσμένη προσπάθεια οικειοποίησης μιας ταυτότητας που προσφέρει πολιτική και συνδικαλιστική προστασία για την κάλυψη ιδίων αδυναμιών.

Συνεχίζουμε με  συνέπεια και ευθύνη στο δρόμο του ανεξάρτητου ταξικού ριζοσπαστικού κινήματος   %ce%b3%cf%81%ce%bf%ce%b8%ce%b9%ce%ad%cf%82

Έχοντας όλα αυτά τα χρόνια συμμετάσχει στη συγκρότηση ενός ανεξάρτητου ταξικού ριζοσπαστικού ρεύματος που υπερασπίζεται το Δημόσιο Σχολείο, τα    μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών, όλων των κλάδων και με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση, που παλεύει μαχητικά και ανυποχώρητα απέναντι σε οποιασδήποτε μορφής αντιεκπαιδευτική και αντεργατική πολιτική, συνεχίζουμε τον ίδιο δρόμο.

Συγκροτούμε τη συλλογικότητα «ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ».

Συγκροτούμε τη συλλογικότητά μας ως  κομμάτι του ανεξάρτητου ταξικού ριζοσπαστικού συνδικαλισμού που εκφράζεται και μέσα από το συλλογικό μετωπικό σχήμα των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων. Μια συλλογικότητα  ανοιχτή σε όλους όσοι συντάσσονται με τις αρχές ενός ρεύματος ταξικού που αγωνίζεται για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργαζόμενης πλειοψηφίας και υπερασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών, με ανυπακοή σε λογικές που θέλουν τον εκπαιδευτικό απλό ιμάντα υλοποίησης της πολιτικής των μνημονίων. Συγκροτούμε ένα ρεύμα αντιδιαχειριστικό στη μίζερη πραγματικότητα που προσπαθούν να επιβάλουν τα κυβερνητικά επιτελεία, ριζοσπαστικό στην παιδαγωγική του αφήγηση, που στο κέντρο του βρίσκεται η ολόπλευρη κριτική ανάπτυξη της αυτόνομης προσωπικότητας του παιδιού, με κυρίαρχα αιτήματα την αλληλεγγύη, την συνεργασία, την ανιδιοτέλεια, τον αντιφασισμό και αντιρατσισμό,  ρεύμα μάχιμο και ανατρεπτικό.

Ενισχύουμε τη λογική και την πρακτική των αγώνων για την ανατροπή και όχι για τη διαμαρτυρία.

Επιλέγουμε τη ρήξη με τη λογική της διαχείρισης των τετελεσμένων.

Είμαστε παιδαγωγοί της πράξης και μάχιμοι στην τάξη.

Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας, μέσα από συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες, μακριά από συντεχνιασμούς, μικροσυμφέροντα και κοντόφθαλμες διεκδικήσεις, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην εργασία του καθενός που εργάζεται στην εκπαίδευση, με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση και σε οποιαδήποτε Π.Ε. κι αν ανήκει.

Παλεύουμε  οργανωμένα και συλλογικά στα σχολεία μας, στους συλλόγους διδασκόντων, στο Σύλλογό μας και τα όργανά του με όλες τις μορφές πάλης που το κίνημα μπορεί να αναδείξει.

Δυναμώνουμε τη συμμετοχή μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με ρόλο ελεγκτικό, αποκαλυπτικό, καταγγελτικό και ενίοτε ακυρωτικό των ενεργειών της  Διοίκησης, εφαρμόζουμε και υλοποιούμε τις αποφάσεις του  συλλόγου μας  και των Γενικών του Συνελεύσεων .

Στις εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

στα Υπηρεσιακά Συμβούλια  στις 2 Νοέμβρη

Ψηφίζουμε όπως αγωνιζόμαστε!

ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Για το Σχολείο των αναγκών μας και την κοινωνία των ονείρων μας

 %ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b2%ce%b9

Last modified: 15 Οκτωβρίου 2016

Close