Απόφαση 29195/ΓΔ4/19-2-2016 (ΦΕΚ 394/Β/19-2-2016) του Υπουργείου Παιδείας
Η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 10 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1 (ΦΕΚ 1340/2002 τ.Β΄) υπουργικής απόφασης, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«στ.α. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (Ε.Ω.Π.) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συντάσσεται το πρώτο δεκαήμερο του μηνός Σεπτεμβρίου από τον Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων.
Το Ε.Ω.Π., για την Α/θμια Εκπαίδευση υποβάλλεται στο Σχολικό Σύμβουλο σε τρία αντίγραφα, ελέγχεται και εγκρίνεται από τον Σχολικό Σύμβουλο ως προς το παιδαγωγικό του μέρος και ως προς την κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ο Σχολικός Σύμβουλος, αφού το εγκρίνει, επιστρέφει ένα εγκεκριμένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα αποστέλλεται για ενημέρωση στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Ε.Ω.Π. ελέγχεται και εγκρίνεται ως προς την πλήρη κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που υπάρχουν δυσκολίες στη σύνταξη του Ε.Ω.Π., ο Σχολικός Σύμβουλος δίνει τις απαραίτητες κατευθύνσεις και οδηγίες για τη διαμόρφωση του, οι οποίες και εφαρμόζονται από τον Σύλλογο των διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας.
στ.β. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (Ε.Ω.Π.) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συντάσσεται εντός του μηνός Σεπτεμβρίου από τον Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων. Το Ε.Ω.Π. ελέγχεται και εγκρίνεται από τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο ως προς το παιδαγωγικό του μέρος και ως προς την κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Το Ε.Ω.Π. ελέγχεται και εγκρίνεται ως προς την πλήρη κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών από τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εποπτεύουν τη σύνταξη και εγκρίνουν τα Ε.Ω.Π. των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας ευθύνης τους, την εφαρμογή της κείμενης σχετικής νομοθεσίας και την υλοποίηση του πνεύματος των ισχυόντων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.). Οι αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνουν εγγράφως προς το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ) τρόπους αξιοποίησης του πλεονάζοντος διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών ως προς την κάλυψη κενών σε διδακτικό προσωπικό, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις».
Η νέα αυτή τροπολογία έρχεται για να διευκολύνει μετακινήσεις εκπαιδευτικών, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, στην παιδαγωγική διαδικασία και στους μαθητές.
Ο τρόπος είναι να αφαιρούνται διδακτικές ώρες από τον δάσκαλο από το τμήμα που διδάσκει, αυτές να δοθούν στους εκπαιδευτικούς που τώρα κάνουν μια και δυο ώρες ενισχυτική και έτσι ο δάσκαλος αυτός να εμφανιστεί με περίσσευμα ωρών, ώστε να μετακινηθεί για λίγες ώρες σε άλλο σχολείο!
Για παράδειγμα ένα τμήμα που μέχρι τώρα είχε το δάσκαλό του για 22 ώρες, ξαφνικά βρίσκεται να μπαίνουν σε αυτό να διδάξουν ένας δάσκαλος για 16 ώρες, ένας άλλος για 2, ένας τρίτος για άλλες 2, ένας τέταρτος για άλλη 1, και ένας πέμπτος για άλλη 1! Δηλαδή 5 δάσκαλοι για 22 ώρες διδασκαλίας!
Οι διευθυντές και οι σχολικοί σύμβουλοι δεν πρέπει να επιδιώξουν τη συναίνεση των συλλόγων διδασκόντων για αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων, με κατάργηση ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας ή με άλλους αντιπαιδαγωγικούς τρόπους ώστε να καλυφθούν κενά σε άλλα σχολεία μέσω μετακινήσεων εκπαιδευτικών. Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων είναι παιδαγωγικός και δεν είναι ρόλος συγκάλυψης της κυβερνητικής πολιτικής της αδιοριστίας και της ανεργίας.
Το δημόσιο σχολείο έχει ανάγκη από μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών και όχι από μετακινήσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι μάλιστα, δια μέσου της ενισχυτικής διδασκαλίας ασκούν υποστηρικτή εκπαίδευση!
Last modified: 21 Φεβρουαρίου 2016