ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ “Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ”
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Καλό ξεκίνημα να ‘χουμε όλες κι όλοι μας την καινούρια σχολική χρονιά, μια χρονιά ακόμη πιο δύσκολη από τις προηγούμενες.
Όπως και να φαίνεται ωστόσο η κατάσταση, όπως και να αισθανόμαστε, ακυρωμένοι, απαξιωμένοι και αδύναμοι, δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε να επικρατήσει η μοιρολατρία, η υποταγή, και η απαξίωση της έννοιας και της δυνατότητας της αντίστασης και του αγώνα για μια καλύτερη ζωή, για ένα καλύτερο σχολείο.
Είμαστε δασκάλες και δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, και θα πρέπει να συμπορευτούμε για να αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, καθώς η κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της εκπαίδευσης είναι πρωτοφανής:
Τα μέτρα του 3ου μνημονίου, με την καθοδήγηση του ΟΟΣΑ, (Οργανισμός Οικονομικής Σταθερότητας και Ανάπτυξης) ενός δηλαδή οργανισμού οικονομικού ενδιαφέροντος(!) ο οποίος παρεμβαίνει με προτάσεις και εργαλεία – η γνωστή ”εργαλειοθήκη” – στη λειτουργία της Εκπαίδευσης και τις κατευθύνσεις της ΕΕ και όλων των δανειστών φέρνουν καταιγισμό προβλημάτων στα σχολεία μας, στα εργασιακά μας δικαιώματα, στη ζωή μας.
Και έχουμε να αντιμετωπίσουμε αφενός τα ερείπια της δημόσιας εκπαίδευσης, όσα υπήρχαν κι όσα δημιουργήθηκαν τα τελευταία 5 μνημονιακά χρόνια και αφετέρου την πλήρη αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης.
Έτσι λοιπόν για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι:
Τα σχολεία θα ανοίξουν και για τα παιδιά σε λίγες μέρες με χιλιάδες κενά. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα μείνουν άνεργοι και χιλιάδες διδακτικές ώρες θα χαθούν. Δεν είναι πρωτόγνωρα όλα τούτα και φυσικά βασίζονται στις πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών, στις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις κατευθύνσεις των δανειστών. Έτσι κι αλλιώς η παιδεία ήταν ο «φτωχός συγγενής» από πάντα για το αστικό κράτος. Από το 2012 βεβαίως, βεβαίως, έγινε «ο επαίτης κι ούτε καν συγγενής».
Για πρώτη φορά δεν θα έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής τουλάχιστον ως τις 30/9, μιας και οι συνάδελφοι αναπληρωτές καλέστηκαν να ξανακάνουν αιτήσεις, ενώ δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε ένας διορισμός, την ίδια στιγμή που το ΥΠΟΠΑΙΘ εκτιμά σε πάνω από 23.000 τα κενά σε Α΄βάθμια και Β΄βάθμια εκπαίδευση.
Μετά την «εθελοντική κατάσχεση των αποθεματικών των δήμων για να πληρωθεί το «χρέος» – το χιλιοπληρωμένο και αιματοπληρωμένο- η κυβέρνηση δεν έχει δώσει την καταβολή της Γ’ δόσης (25.000.000 ευρώ), με αποτέλεσμα οι σχολικές επιτροπές να μην έχουν ούτε σεντς στα ταμεία τους, ενώ όσες έχουν, εξαιτίας των capital control, δεν μπορούν να βγάλουν σχεδόν τίποτα, παρά μονάχα 20 ευρώ την εβδομάδα για κάθε σχολική μονάδα. Οι επισκευές των σχολείων έχουν μείνει πίσω και μετά τις συγχωνεύσεις τα σχολεία αδυνατούν να στεγάσουν όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Με το φοβερό τρίπτυχο «χωρίς δασκάλους , χωρίς υποδομές και με προβληματικά κτίρια- με περισσότερα παιδιά από την προβλεπόμενη νομοθεσία», ας σκεφτούμε τι σχολείο μας περιμένει…
Ως προς το περιεχόμενο του σχολείου γίνονται αλλαγές και στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγούν στην απαξίωση του, με πλήρη ελαστικοποίηση των διδακτικών αντικειμένων, «ευέλικτο» ανάλογα με το διατιθέμενο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ευέλικτο πρόγραμμα σημαίνει ότι το κράτος δεν θα έχει υποχρέωση να έχει εκπαιδευτικό προσωπικό συγκεκριμένων ειδικοτήτων, με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά όλα θα καθορίζονται από τη ροή προσλήψεων που θα επιτρέπει η πολιτική του 3ου μνημονίου και του σχολείου της αγοράς. Όλα τα δημοσιεύματα περί κατάργησης των ΕΑΕΠ και των ολοημέρων σ’ αυτή την κατεύθυνση κινούνται. Δεν πρόκειται για κάποια «μεταρρύθμιση» προς όφελος των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών, αλλά πρόκειται για ΣΑΦΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ. Άλλωστε, η εκπαιδευτική κοινότητα υπερασπίστηκε τον αναβαθμισμένο παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά ρόλο των ειδικοτήτων σε ένα Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο απέναντι στην εντατικοποίηση και στην εκπαίδευση της δεξιότητας και της πληροφορίας των ΕΑΕΠ.
Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι το κράτος και η πολιτική κυβερνήσεων, ΕΕ, ΟΟΣΑ, χρησιμοποιούν την εκπαίδευση για τις ανάγκες της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης και δεν έχουν ενδοιασμό να ακυρώνουν αυτά που υπερασπίζονταν ως τις μέγιστες μεταρρυθμίσεις, όταν αυτές εμποδίζουν πια τις βασικές τους στοχεύσεις. Πόσοι και πόσοι θεσμοί (βλ. ολοήμερο, Ενιαίο Αναμορφωμένο, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ κλπ.) έχουν γίνει πλέον εικονική πραγματικότητα στις ακριβοπληρωμένες αφίσες και ταμπελίτσες που τα διαφημίζουν! Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πλήρως ενταγμένη στο μνημονιακό στρατόπεδο, δεσμεύτηκε να ενεργοποιήσει το εργαλείο της αξιολόγησης. Άλλωστε λίγες μόνο μέρες μετά την εκλογική της επικράτηση έσπευσε δια στόματος Κατρούγκαλου να διαλύσει τις όποιες αυταπάτες. Διανθισμένη με ρητορεία εκσυγχρονισμού έκανε σαφές ότι αξιολόγηση θα έχουμε . Το εργαλείο της αξιολόγησης είναι εκείνο που θα χρησιμοποιηθεί για την εφαρμογή της πολιτικής του ΟΟΣΑ που κάνει λόγο για ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων, τη σύνδεση της χρηματοδότησης τους με τις επιδόσεις των μαθητών , την προσαρμογή του προγράμματος σπουδών στην επιχειρηματικότητα κλπ. Ας μη λησμονούμε ότι αξιολόγηση, ιδιωτικοποίηση και παιδαγωγική και εργασιακή υποβάθμιση πάνε παρέα.
Το επόμενο διάστημα θα βρεθούμε λοιπόν αντιμέτωποι με κάθε μορφής αλχημείες για να «εξαφανιστούν» τα κενά ή για να «καλυφθούν» .
Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι να μην αποδεχθούν οποιαδήποτε προσπάθεια παραβίασης του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αρνούμενοι να υλοποιήσουν υπέρβαση του διδακτικού τους ωραρίου προκειμένου να καλυφθούν κενά του προγράμματος λογω έλλειψης εκπαιδευτικών.
Οι Διευθυντές / Διευθύντριες και οι σύλλογοι διδασκόντων των Δημοτικών Σχολείων να αναπτύξουν τα προγράμματα λειτουργίας των σχολείων τους αυστηρά μέσα στο πλαίσιο του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών τους.
Οι συνάδελφοι μας να ενημερώνουν άμεσα το Δ. Σ. του Συλλόγου μας, για οποιοδήποτε ζήτημα προκύπτει σχετικά με τα εργασιακά θέματα αλλά και τη λειτουργία του σχολείου.
Εκτός από τα παραπάνω, τα επιτελεία του ΥΠΟΠΑΙΘ συζητούν επίσης:
- Κατάργηση ολοήμερων τμημάτων καθώς και αύξηση της σχέσης αριθμού μαθητών με εκπαιδευτικού στα ολοήμερα.
- Τη διάλυση των υποστηρικτικών δομών όπως τα τμήματα ένταξης, υποδοχής, την υποστελέχωση των ειδικών σχολείων, την εξαφάνιση της παράλληλης στήριξης.
- Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ευρεία χρήση των υποχρεωτικών υπερωριών, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ καθώς επίσης και νέος γύρος διαθεσιμοτήτων/απολύσεων.
- Συμπτύξεις τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολείων.
- Ευρεία μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών αναγκών σε πιλοτικές ώστε να απορροφούν ΕΣΠΑ.
Όσο τα χρήματα των εργαζομένων θα διατίθενται για το χρέος, τους τόκους και τα τοκοχρεολύσια, για τις τράπεζες και τους τοκογλύφους, όσο η χώρα θα παραμένει στην ιερά συμμαχία των ολιγαρχών της Ευρώπης, στην ΕΕ και την ευρωζώνη, οι εργαζόμενοι θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τη λεηλασία. Το ίδιο και η εκπαίδευση!
Οι ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ οφείλουν να καταγγείλουν με σαφήνεια αυτή την πολιτική και να συμβάλλουν στην οργάνωση της πάλης για την αποτροπή της.
Στα πλαίσια της οργάνωσης του αγώνα ενάντια στις απολύσεις των ελαστικά εργαζόμενων αναπληρωτών και για την υπεράσπιση εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων συμμετέχουμε στα καλέσματα του Συλλόγου ΠΕΡΙΚΛΗΣ:
Κινητοποίηση και συγκέντρωση διαμαρτυρίας την ΠΕΜΠΤΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ και ώρα 12:00 στο ΥΠΟΠΑΙΘ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Β΄ Αθήνας την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ και ώρα 12:00
Τα δικαιώματα δεν χαρίζονται…κατακτώνται!
Last modified: 8 Σεπτεμβρίου 2015