ΨΗΦΙΣΜΑ – ΑΠΟΦΑΣΗ
της Γ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. “Ο Περικλής”
της 3ης Ιουνίου 2015
Ξεσηκωμός για να ματαιώσουμε τη νέα αντιλαϊκή συμφωνία!
Ο λαός, οι εργαζόμενοι να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να αντιπαλέψουμε το νέο «μνημόνιο»! Νέα επώδυνα µέτρα θα έρθουν. Θα έχουµε νέα επέλαση στα εργασιακά και στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό και τις συλλογικές συµβάσεις και νέα φορολογικά βάρη, ένταση της φορολογίας για λαϊκά και µεσαία στρώµατα.
Διατηρούνται όλα τα αντιλαϊκά µέτρα των προηγουµένων µνηµονίων που τσάκισαν λαϊκά και εργασιακά δικαιώµατα. Παραµένουν σε ισχύ όλες οι κατευθύνσεις για το «φτηνό και ευέλικτο κράτος», της κινητικότητας, της αξιολόγησης, των ελαστικών σχέσεων εργασίας και της φοροµπηξίας.
Η παγίωση της φτώχειας δεν είναι «έντιµοςσυµβιβασµός»! Μια συµφωνία που θα τσακίζει παραπέρα τη ζωή των εργαζοµένων δεν είναι «έντιµος συµβιβασµός»! Η αναµονή, ο συµβιβασµός είναι χαµένος χρόνος για το λαό. Θα χαρίσει χαµόγελα σε δανειστές και µεγαλοεργοδοσία, νέα προνόµια, νέες απαλλαγές, φρέσκο κρατικό χρήµα σε αυτούς που πλούτισαν και πλουτίζουν σε βάρος της συντριπτικής λαϊκής πλειοψηφίας που βασανίζεται και υποφέρει. Δεν πρέπει να χαρίσουµε τον κόπο µας! Οι ζωές µας δε σηκώνουν άλλα µέτρα. Έχουµε πείρα, χορτάσαµε από σωτήρες που στρίµωχναν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες µας στο καλούπι του µικρότερου κακού.
Δεν θεωρούµε τελειωµένες τις κατακτήσεις και τα δικαιώµατα για τα οποία οι εργαζόµενοι µάτωσαν για δεκαετίες Η λύση βρίσκεται στην οργάνωση και στον αγώνα! Οι ανάγκες µας δε µπορούν να περιµένουν! Βαδίζουµε µπροστά ενωµένοι για όσα έχουµε πραγµατικά ανάγκη εµείς και τα παιδιά µας.
Έντιµος και δίκαιος είναι ο αγώνας που διεκδικεί όλα όσα χάσαµε την περίοδο της κρίσης, που παλεύει για τη συνολική κατάργηση του αντεργατικού οπλοστασίου. Τώρα είναι η ώρα της αγωνιστικής απάντησης!
Οργανώνουµε την πάλη, συµµετέχουµε στα δυναµικά ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ που οργανώνουν δεκάδες συνδικάτα στις 11 ΙΟΥΝΗ, σε κάθε πόλη, σε όλη την Ελλάδα. Ενάντια στα νέα «µνηµόνια», στις νέες αντιλαϊκές συµφωνίες. Για να µην παρθούν νέα µέτρα, για να καταργηθούν όλοι οι αντεργατικοί νόµοι.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ, ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ, ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ
Τώρα είναι η ώρα να ακουστεί η φωνή µας δυνατά, µαχητικά!
ΨΗΦΙΣΜΑ
της Γ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. “Ο Περικλής”
της 3ης Ιουνίου 2015
ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΡΟΒΑΘΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, που πραγματοποιήθηκαν το 2013 και μετά, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες συναδέλφους.
Την κύρια ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε διοικητικές θέσεις) φέρει η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Οι μετατάξεις αυτές έγιναν τότε με το “πιστόλι στον κρόταφο” χιλιάδων εκπαιδευτικών, που τότε υπηρετούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παραβίασαν ακόμα και τους υπάρχοντες νόμους, αφού είναι γνωστό ότι προηγούνται οι μεταθέσεις και στην πορεία εξετάζονται οι αιτήσεις για μετάταξη, με βάση τα κενά που απομένουν. Έγιναν συνεπώς σε βάρος συναδέλφων των ειδικοτήτων που υπηρετούσαν μέχρι εκείνη τη στιγμή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και που στερήθηκαν οργανικές που δικαιούνταν.
Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν κάθε λόγο να αγανακτούν (όχι φυσικά απέναντι σε συναδέλφους), αλλά απέναντι στην τότε κυβερνητική επιλογή. Στερήθηκαν επανειλημμένα το δικαίωμα της μετάθεσης για τις ίδιες θέσεις, ενώ είχαν, σε αρκετές περιπτώσεις, πολύ περισσότερα μόρια από όσους μετατάχθηκαν. Έτσι κάποιοι βρέθηκαν όχι μόνο χωρίς το δικαίωμα μετάθεσης, αλλά ούτε καν απόσπασης στον τόπο συμφερόντων τους. Επιπλέον, σε μια σειρά περιπτώσεων δεν έγινε ο απαραίτητος έλεγχος των στοιχείων που δήλωναν οι υποψήφιοι προς μετάταξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι οργανικές που εξαγγέλθηκαν για τους μεταταγμένους συναδέλφους αποδείχθηκαν απάτη.
Το πρόβλημα με την απουσία κενών-οργανικών θέσεων (άρα και της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση) δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα.
Όμως το πρόβλημα ξεκινά από τις χιλιάδες συμπτύξεις-συγχωνεύσεις σχολείων, τα πολυπληθή τμήματα, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την κινητικότητα-διαθεσιμότητα. Μέτρα, που είχαν και έχουν σαν αποτέλεσμα, τόσο τη δραματική επιδείνωση των όρων μόρφωσης των μαθητών, όσο και την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων, την ανασφάλεια για χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Μέτρα που παραμένουν και σήμερα, καθώς και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, απέρριψε τα δίκαια αιτήματα για επαναλειτουργία των σχολείων που έκλεισαν, για επαναφορά του ωραρίου, για μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη. Κι’ αυτό γιατί κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την προηγούμενη, για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και ματωμένα πλεονάσματα, στο δρόμο της αναγνώρισης, “έγκαιρής” και στο ακέραιο αποπληρωμής του χρέους. Στα πλαίσια αυτών των κατευθύνσεων και με δεδομένο τις δεκάδες χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών, οι μόνιμοι διορισμοί, εάν και όποτε γίνουν, δεν θα καλύπτουν πάρα ένα ελάχιστο κομμάτι των πραγματικών αναγκών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχέδιο νόμου για το Δημόσιο με τίτλο “Εκδημοκρατισμός της διοίκησης-Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις”, η κυβέρνηση, πιστή στις δεσμεύσεις προς την ΕΕ και τους δανειστές, προωθεί την κινητικότητα, που συνδέεται με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων, κυρίως από το λεγόμενο «μη μισθολογικό κόστος». Ταυτόχρονα λοιπόν με την πρόταση που καταθέτουμε για το ζήτημα των μετατάξεων, είναι ανάγκη να οργανωθεί η πάλη για βελτίωση των όρων διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής και των αντιλαϊκών-αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων. Αυτό σημαίνει πάλη για επανίδρυση των συγχωνευμένων σχολείων, για μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, για να σταματήσει η κινητικότητα και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, να έχουν όλοι μόνιμη και σταθερή δουλειά. Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής (αύξηση των ωρών διδασκαλίας, προσλήψεις γυμναστών, υλικοτεχνική υποδομή) και του σχολικού αθλητισμού, σαν αναπόσπαστο στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη και διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου. Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν και χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα έχουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα και θα σταματήσει η αναπαραγωγή της μιζέριας και του «διαίρει και βασίλευε».
Στη βάση αυτή απαιτούμε:
1. Να δοθεί η δυνατότητα να γυρίσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όσους συναδέλφους πήραν μετάταξη (σε εκπαιδευτικές ή διοικητικές θέσεις) και το επιθυμούν.
2. Ενιαία μοριοδότηση (ανά μεταθετική περιοχή) όσων (μεταταγμένων) επιθυμούν να μείνουν στην ΠΕ και όσων υπέβαλλαν αίτηση μετάθεσης το 2013 και το 2014. Να συμπεριληφθούν και όσοι έκαναν αίτηση μετάταξης το 2013, αλλά αυτή απορρίφθηκε. Έλεγχος μορίων και σύνταξη πινάκων (ανά μεταθετική περιοχή) με βάση τα μόριά τους. Στις περιπτώσεις που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι υπάρχουν μεταταγμένοι που έχουν δηλώσει ψευδή στοιχεία να ακυρωθεί αυτόματα η μετάταξη.
3. Μετά τον έλεγχο των μορίων τους και τη σύσταση ενιαίων πινάκων να δοθεί οργανική στους μεταταγμένους για τις μη προϋπάρχουσες ειδικότητες στην ΠΕ (ΠΕ05 Γαλλικών, ΠΕ07 Γερμανικών, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ19-20 Πληροφορικής και ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών).
4. Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από το τελευταίο συνάδελφο που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή). Η τοποθέτηση στις οργανικές για τις προϋπάρχουσες ειδικότητες (μεταταγμένοι και αναδρομικής μετάθεσης) να γίνει με βάση τα μόρια. Όσοι επιθυμούν, να διατεθούν και στο οικείο ΠΥΣΔΕ της περιοχής.
5. Επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια και ταυτόχρονα εξίσωση του ωραρίου της Πρωτοβάθμιας με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 το πολύ για νηπιαγωγεία – Α, Β δημοτικού και στους 20 για υπόλοιπες τάξεις δημοτικού και γυμνάσια – λύκεια. Να επανιδρυθούν τα σχολεία που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν.
6. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών. Απόδοση οργανικών θέσεων, κανένας εκπαιδευτικός χωρίς οργανική θέση. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις
7. Να καταργηθεί όλο το πλαίσιο της κινητικότητας και κάθε έννοια ελαστικοποίησης στην εργασία των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
ΨΗΦΙΣΜΑ για αναπληρωτές
της Γ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. “Ο Περικλής”
της 3ης Ιουνίου 2015
Διεκδίκησε λύση στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εδώ και χρόνια.
Διεκδίκησε το δικαίωμά σου στον αξιοπρεπή μισθό, στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, στην περίθαλψη.
Η κατάσταση που ζούμε παραμένει από κάθε άποψη εκρηκτική. Δεν πάει άλλο.
Δεν μας αναγνωρίζουν στοιχειώδη δικαιώματα, ούτε καν την έγκαιρη πληρωμή του μισθού μας, το δικαίωμα μας να αρρωστήσουμε. Χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες.
Η κατάσταση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο και στην ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.
Απαιτείται αγώνας, ενότητα, μαζική συμμετοχή όλων μας στα σωματεία. Απορρίπτουμε τη λογική που μας θέλει διασπασμένους. Δεν έχει κανένα αποτέλεσμα να χωριζόμαστε σε 24μηνίτες, 30μηνίτες, 5μηνίτες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ και μη, κατόχους μεταπτυχιακών και μη. Αυτός ο διαχωρισμός αφήνει στο απυρόβλητο την κυβέρνηση, αποδυναμώνει τον αγώνα μας, στρέφει τον ένα εργαζόμενο απέναντι στον άλλο.
Τώρα υπογράφουμε και διεκδικούμε:
- Σταθερή καταβολή του μισθού στο τέλος κάθε μήνα, την απόδοση όλων των δεδουλευμένων, τη μισθολογική αναγνώριση του μεταπτυχιακού τίτλου, την αναγνώριση άμεσα των μισθολογικών κλιμακίων και την αναδρομική καταβολή τους.
- Την καταβολή επιδότησης ενοικίου κι επιδόματος θέρμανσης, την εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς από και προς τον τόπο διαμονής και εργασίας, την επιδότηση όλων των αναπληρωτών με επίδομα ανεργίας στα 600 ευρώ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις και για όσο διάστημα διαρκεί η ανεργία.
- Πλήρη δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση ασθένειας, και φυσικά αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για όλη τη διάρκεια της αναρρωτικής τους άδειας, καθώς και την εξασφάλιση άδειας ανατροφής τέκνων σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
- Την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από την 1η Ιούλη 2010 και μέχρι τον Ιούλη του 2012, την αναδρομική χορήγηση του επιδόματος Θέσης Ευθύνης σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε τέτοιες θέσεις, και πριν την 1-9-2013.
- Να αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης σε κάθε παιδί, όπως ίσχυε και παλιότερα.
- Την κατάργηση όλων των ελαστικών σχέσεων εργασίας και τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς, όσο και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία.
ΨΗΦΙΣΜΑ- ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
της Γ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. “Ο Περικλής”
της 3ης Ιουνίου 2015
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΩΞΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ
Καταγγέλλουμε την προσπάθεια «ποινικοποίησης» της συνδικαλιστικής δράσης του συναδέλφου μέλους του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και στελέχους του ΚΚΕ Βασίλη Καταπόδη, ο οποίος καλείται σε ΕΔΕ για τη συμμετοχή του σε απεργιακή κινητοποίηση ναυτεργατών τον Απρίλη του 2013. Σε μια περίοδο που οι διώξεις απέναντι στους ναυτεργάτες εντείνονται, διώκεται η αυτονόητη έκφραση αλληλεγγύης στον αγώνα τους.
Η συμμετοχή σε κινητοποιήσεις , η αλληλεγγύη στους αγώνες των εργαζομένων άλλων κλάδων αποδεικνύει πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι συντεχνία αλλά αντιλαμβάνονται πως μόνο ο ενιαίος αγώνας όλων των εργαζομένων μπορεί να δώσει προοπτική.
Καταδικάζουμε τη ενέργεια του Υπουργείου να προχωρήσει στη διαδικασία της ΕΔΕ.
Απαιτούμε να σταματήσει άμεσα η δίωξη.
Last modified: 7 Ιουνίου 2015