Μετά τις πρόσφατες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει κάποιες ακόμα σκέψεις για περαιτέρω συγχωνεύσεις και φυσικά δραστική μείωση του διδακτικού προσωπικού. Όλα δείχνουν πως τα επικρατέστερα σενάρια είναι τρία και πως μένει μόνο να αποφασίσουν ποιο θα είναι το αποτελεσματικότερο ώστε να το θέσουν άμεσα σε εφαρμογή.
Σενάριο 1
Οι μαθητές θα κάθονται πλέον ανά 4 στα θρανία, είτε στη σειρά, είτε σε ζεύγη το ένα πάνω στο άλλο. Η διάταξη αυτή θα συμβάλλει στην ανάπτυξη ομαδικότητας και συνεργασίας ανά θρανίο καθώς και στη γνωριμία με τον τρόπο διδασκαλίας των παλαιότερων χρόνων. Παρόλα αυτά, δε φαίνεται να κερδίζει έδαφος καθώς δε μειώνει στον επιθυμητό βαθμό τις δαπάνες για την Παιδεία.
Αξία: 96 μαθητές/τμήμα – δυνατότητα απόλυσης 80.000 εκπαιδευτικών.
Σενάριο 2
Για πρώτη φορά στα χρονικά οι σχολικές αίθουσες δε θα διαθέτουν θρανία και καρέκλες (σταματούν λοιπόν οι δαπάνες για τον εξοπλισμό των σχολείων). Οι μαθητές θα στέκονται όρθιοι σε όλη τη διάρκεια της σχολικής τους μέρας και σε πολύ κοντινή απόσταση ο ένας με τον άλλον ώστε να μην υπάρχει ανάμεσά τους κενός χώρος και να αξιοποιείται κάθε πλακάκι της τάξης. Βιβλία δε θα τυπώνονται αφού δε θα χωράνε στην τάξη. Τρόπος ιδιαίτερα διασκεδαστικός και για τον δάσκαλο καθώς θα κινείται πάνω από τα κεφάλια των μαθητών του, όμοια με το crowd surfing των τραγουδιστών στις συναυλίες.
Αξία: 400 μαθητές/τμήμα – δυνατότητα απόλυσης 130.000 εκπαιδευτικών.
Σενάριο 3
Παγκόσμια πρωτοτυπία! Τα σχολεία όλης της χώρας κλείνουν! Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως θα σταματήσει η παροχή εκπαίδευσης στους μαθητές. Γήπεδα και αρχαία θέατρα θα επιστρατευτούν για τον σκοπό αυτό από το Υπουργείο Παιδείας. Πάμπολλα τα πλεονεκτήματα και τεράστιο το όφελος για το κράτος καθώς όλοι οι μαθητές κάθε περιφέρειας θα συγκεντρωθούν στον ίδιο χώρο με έναν και μοναδικό δάσκαλο! Εκτός από την απόλυση όλων των δασκάλων (θα χρειαστεί μόνο 1 ανά περιφέρεια) θα εξοικονομηθούν κονδύλια ύψους εκατομμυρίων που δεκαετίες τώρα σπαταλούνται για ανούσιους λόγους (ίδρυση/συντήρηση σχολικών κτιρίων, θέρμανση, εξοπλισμό τάξεων, εκτύπωση βιβλίων κ.α.) Επιπλέον, οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με τη φύση και όλα τα καιρικά φαινόμενα και θα μάθουν να λειτουργούν σαν μια μικρή πολιτεία. (Από την παραπάνω περιγραφή φαίνεται πως το σενάριο αυτό είναι μάλλον το επικρατέστερο και θα τεθεί σε εφαρμογή από το επόμενο σχολικό έτος).
Αξία: Ανεκτίμητη!
Last modified: 31 Μαΐου 2014