Το πληροφοριακό σύστημα Σχολικών Μονάδων και Διοικητικών Δομών My school έρχεται να εμπλουτίσει το ασφυκτικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας με το πειθαρχικό δίκαιο, την αξιολόγηση, το παρουσιολόγιο και καθηκοντολόγιο.
Το “myschool” όχι μόνο θα ενοποιεί μια σειρά βάσεων δεδομένων όπως το e-survey (αριθμός μαθητών / τμήμα, ωράρια εκπαιδευτικών – αναθέσεις μαθημάτων– συμπληρώσεις ωραρίων κλπ) και τη βάση δεδομένων ΝΕΣΤΩΡ / ΕΠΑΦΟΣ (στοιχεία μαθητών, αποτελέσματα φοίτησης κλπ) συμπληρώνοντας και νέα στοιχεία παραβιάζοντας προσωπικά δεδομένα όπως το ΑΜΚΑ των μαθητών αλλά θα ζητάει και την καταγραφή για το ποιος εκπαιδευτικός κάνει απεργία και πότε.
Σε επιστολή τους εκπαιδευτικοί πληροφορικής αναδεικνύουν μια ακόμα πλευρά του myschool το οποίο δεν προσφέρει ασφάλεια και κατ’επέκταση σαν σύστημα είναι διάτρητο.
Διαβάστε αναλυτικά τι λένε οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής για το θέμα
Το myschool δεν προσφέρει ασφάλεια και κατ’επέκταση θα είναι διάτρητο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Αναλυτικά:
1.Με τον ίδιο κωδικό θα έχουν πρόσβαση όλοι οι χρήστες σε κάθε σχολείο.Δηλαδή θα μπορεί κάποιος να αλλάξει βαθμούς, απουσίες, στοιχεία καθηγητών κλπ. χωρίς να γίνει αντιληπτός μιας και η εφαρμογή αναγνωρίζει έναν χρήστη(κωδικό) που όμως τον ίδιο θα χρησιμοποιούν πολλά φυσικά πρόσωπα (Δ/ντης, υπεύθυνος βαθμολογιών, υπεύθυνοι τμημάτων για απουσίες κλπ)
Το παραδέχτηκαν και στο Υπουργείο και απάντησαν ότι θα λυθεί μελλοντικά!!!
Στην ουσία απαιτείται να κατασκευαστεί μια δεύτερη εφαρμογή ασφάλειας που κάθε χρήστης θα έχει διαφορετικά δικαιώματα πρόσβασης σε κάθε περιοχή της εφαρμογής καθώς και κωδικό εισόδου και βέβαια θα καταγράφει ποιός έκανε τι και πότε στην εφαρμογή. Ίσως να μην έχουν την εμπειρία να το κάνουν ή ίσως αρχικά να θεώρησαν ότι δεν είναι αναγκαίο, μιας και ξεκίνησε για εφαρμογή στη πρωτοβάθμια και τα Γυμνάσια, όπου το κίνητρο αλλοίωσης στοιχείων είναι μηδαμινό.
2. Ακόμα και να φτιάξουν στο μέλλον κάτι και πάλι από τη στιγμή που τα στοιχεία θα είναι αποθηκευμένα μόνο στη βάση δεδομένων του Υπουργείου είναι δυνατόν να παρεμβαίνουν από εκεί και να αλλάζουν στοιχεία (βαθμούς) και μάλιστα ο administrator χωρίς βεβαίως να γίνεται αντιληπτός από καμία εφαρμογή ασφάλειας. Μέχρι τώρα είχαμε δύο διαφορετικές βάσεις δεδομένων. Μία σε κάθε σχολείο και μία στο Υπουργείο, τις οποίες τις χειρίζονταν διαφορετικά και πολλά πρόσωπα και επίσης γίνονταν πολλαπλοί έλεγχοι (βλέπε φυσούνες).
3.Η διαδικασία μετάπτωσης από την εφαρμογή “νεστωρ” στο myschool δεν είναι καθόλου απλή για όσους γνωρίζουν.
α) Ζητούν να την κάνουν τα σχολεία φτιάχνοντας συγκεκριμένο αρχείο excel και στη συνέχεια να αντιπαραβάλλουν και να διορθώσουν ένα προς ένα όλα τα στοιχεία. Μιλάμε για μερικά 10ωρα και αρκετές ημέρες. Δουλειά που θα πέσει στις πλάτες των καθηγητών πληροφορικής, κυρίως, ή άλλων συναδέλφων.
β)Το ερώτημα είναι πότε και πως, αφού όλοι έχουμε από 21 έως 24 ώρες στην τάξη. Σε κενό μιας ώρας ή και δύο ωρών είναι αστείο να μιλάμε ότι μπορεί να γίνει. Μάλλον άτυπα και προφορικά θα μας πουν να βγούμε από την τάξη για μερικές ημέρες για να κάνουμε τη μετάπτωση.
Οι χαμένες διδακτικές ώρες για τις οποίες υποτίθεται ότι κόπτεται το Υπουργείο!!!
γ)Στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα και ιδιωτικό η μετάπτωση στοιχείων θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική δουλειά και πραγματοποιείται συνήθως από εταιρείες πληροφορικής με το ανάλογο οικονομικό τίμημα. Εδώ το Υπουργείο πάει να βγάλει ανέξοδα τη δουλειά και στα μουλωχτά, ρίχνοντας το βάρος στις πλάτες μας. Άλλωστε δεν πρόκειται για συνηθισμένη διοικητική δουλειά και άρα δεν είναι μέσα στα καθήκοντά μας.
Επειδή προχωρούν γοργά και στις 8 Γενάρη ζητούν να λειτουργήσει το myschool και στα Λύκεια (σε έγγραφό τους μιλάνε για μετάπτωση μέσα στις διακοπές?), τα ζητήματα πρέπει να αναδειχτούν γρήγορα και άμεσα να παρέμβει η ΟΛΜΕ.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Last modified: 22 Δεκεμβρίου 2013