Κάθε αρχή είναι γεμάτη ελπίδες και όνειρα…
η Σχολική χρονιά που αρχίζει είναι γεμάτη με τις ελπίδες και τα όνειρα των παιδιών μας. Ας ξεκινήσουμε με μια ολόψυχη ευχή προς αυτά.
Παιδιά μας, σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και σας ζητάμε να μην υποστείλετε την σημαία των ονείρων, των ελπίδων και των στόχων σας, προσωπικών και κοινωνικών. Εμείς, οι γονείς σας, δηλώνουμε παρόντες στην σκληρή καθημερινότητά σας ώστε να σας στηρίξουμε για την πραγματοποίηση των ονείρων σας.
Όμως η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Η σώρευση των προβλημάτων στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου απερίγραπτη.
- Τα σχολεία πλέον δεν φυλάσσονται με αποτέλεσμα τα παιδιά μας και τα σχολικά κτήρια να είναι έκθετα σε κάθε πιθανό κίνδυνο
- Οι 17 από τις 35 σχολικές μονάδες της πόλης μας δεν έχουν διασφαλίσει την καθημερινή καθαριότητα με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την υγεία των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών
- Λείπουν περίπου 60 καθηγητές στα 13 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης μας
- Λείπουν οι ειδικότητες ώστε να λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία αλλά, ειδικότερα για τα δημοτικά που λειτουργούν με το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα, δεν δικαιολογείται πλέον ούτε ο ένας δάσκαλος για το ολοήμερο, με αποτέλεσμα να χάνουν τα ολοήμερα τον εκπαιδευτικό τους σκοπό
- Επισκευές στα σχολεία της πόλης δεν έγιναν, εκτός από σποραδικές επεμβάσεις στο 1ο δημοτικό, το 1ο λύκειο και το 3ο λύκειο. Οι υπόλοιπες 32 σχολικές μονάδες παραμένουν στην αναμονή για να επισκευαστούν
- Δεν έχει ακόμα οργανωθεί από τον ΠΑΟΔΑΠ το πρόγραμμα δωρεάν αθλητικών δραστηριοτήτων για τα δημοτικά σχολεία της πόλης
- Δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί από τον Δήμο η απαιτούμενη διαδικασία για το πρόγραμμα θεατρικών δωρεάν ομάδων στα σχολεία της πόλης ενώ ακόμα εκκρεμεί η πληρωμή των θεατρολόγων για την περυσινή χρονιά.
- Παιδιά –προνήπια έμειναν έξω από τα νηπιαγωγεία γιατί δεν «χωρούσαν», ενώ επί χρόνια πιέζαμε για την έναρξη διαδικασιών προκειμένου να αποκτήσουμε κι άλλα νηπιαγωγεία στην πόλη.
- Τα 6ο και 3ο δημοτικά λειτουργούν με υπερπληθώρα μαθητών ενώ δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία για την απόκτηση του «ΜΑΚΡΗ» ώστε να στεγαστεί το 12ο δημοτικό
Όλα τα παραπάνω που «λείπουν» δημιουργούν την εικόνα του ποιο είναι το περιβόητο «νέο σχολείο» που επιδιώκει η κυβέρνηση, όπως εκφράστηκε και με την ψήφιση του νόμου για την δευτεροβάθμια. Ένας νόμος που η κατεύθυνσή του μπορεί να περιγραφεί με την φράση: όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα, αυτός θα μπορεί να στηρίξει και το παιδί του στο να προχωρήσει στις όποιες σπουδές επιθυμεί. Δυστυχώς, ο νόμος αυτός, όχι μόνο προωθεί ως φιλοσοφία τη «μη ενιαία» εκπαίδευση για τα παιδιά αλλά διαλύει και δομές που μέχρι τώρα στήριζαν το ενιαίο και δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων της χώρας. Σύντομα θα φανούν έντονα τα φαινόμενα των σχολειών πολλών κατηγοριών ακόμα και μέσα στην κάθε πόλη. Με αποτέλεσμα να έχουμε «μάθηση» πολλών ταχυτήτων και ελάχιστες εναλλακτικές, όχι για την μόρφωση αλλά έστω και για την κατάρτιση των παιδιών μας.
Ακόμα και ο χρόνος που ψηφίστηκε ο νόμος (μια μέρα πριν την έναρξη των μαθημάτων) αναδεικνύει το ότι η εφαρμογή του θα είναι «βίαιη» και με την τακτική τού «σοκ και δέος» θα επιχειρηθεί να επιβληθεί τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους γονείς. Η εφαρμογή του δε, σε τόσο σύντομο χρόνο από την ψήφισή του, θα επιφέρει ακόμα περισσότερα προβλήματα στα σχολεία και –κυρίως- στα παιδιά μας. Ζωντανό παράδειγμα τα παιδιά που τον Ιούνιο επέλεξαν ειδικότητες στην α΄τάξη ΕΠΑΛ που τον Σεπτέμβριο δεν ισχύουν και που παράλληλα τα ΕΠΑΛ δεν είναι έτοιμα να απορροφήσουν αυτά τα παιδιά σε άλλες ειδικότητες μιας και υπάρχουν ελλείψεις αιθουσών και εκπαιδευτικών. Τι θα γίνει με αυτά τα παιδιά; Ποιος νοιάστηκε επί της ουσίας για αυτά, εκτός από το να τα ωθήσουν στα διάφορα ιδιωτικά ΙΕΚ που τάζουν «λαγούς με πετραχήλια»;
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο προκηρύχθηκαν οι απεργίες των εκπαιδευτικών, οι οποίες προβάλλονται από τα μέσα ενημέρωσης ως «ομηρεία» των παιδιών. Εμείς όμως που κατανοούμε ότι τα σχολεία, επί της ουσίας, δεν είναι έτοιμα να λειτουργήσουν, κατανοούμε ότι δεν είναι η απεργία που θα κρατήσει ομήρους τα παιδιά μας. Η ωμή πραγματικότητα είναι ότι τα ΜΜΕ με όχημα το συναισθηματισμό περί παιδιών που δήθεν τα πονάνε πολύ, θέλουν να κρατήσουν «ομήρους» τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς ώστε να μην αντιδράσουν στην διάλυση του δημόσιου-δωρεάν και ενιαίου σχολείου. Κι αν συμπαραστεκόμαστε στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών είναι ακριβώς γιατί γνωρίζουμε ότι μόνο με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις μπορούμε να αντιδράσουμε σ’ αυτή τη διάλυση.
Ας ευχηθούμε λοιπόν σε όλους όσοι ανήκουν στην σχολική κοινότητα μαθητές-εκπαιδευτικούς-γονείς-βοηθητικό προσωπικό καλή σχολική χρονιά, δύναμη, κουράγιο και «ψηλά το κεφάλι».
Αγία Παρασκευή 16/09/2013 Το Διοικητικό Συμβούλιο
Last modified: 16 Σεπτεμβρίου 2013