ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Την Κυριακή 7 Απριλίου 2013 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η 2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγών στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, που διοργάνωσε το Συντονιστικό Νηπιαγωγών.
Μεγάλη ήταν η συμμετοχή συναδέλφων από την επαρχία: Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Πάρος, Άνδρος, Κόρινθος, Ναύπλιο, Χαλκίδα, Καλαμάτα,κ. άλ. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και έκαναν χαιρετισμό πολλοί αντιπρόσωποι Συλλόγων απ` όλην την Ελλάδα με αποφάσεις στήριξης, αντιπρόσωποι Συλλόγων με αποφάσεις συμμετοχής, μέλη ΔΣ Συλλόγων Π.Ε. χωρίς απόφαση, που έκαναν τοποθέτηση και τρία μέλη παρατάξεων του ΔΣ της ΔΟΕ που πήραν το λόγο.
Οι αναπληρωτές Νηπιαγωγοί έκαναν παρέμβαση , επισημαίνοντας πως είναι οι πρώτοι που βλέπουν μπροστά τους ν’ ανοίγει η πόρτα της εξόδου από το Δημόσιο Σχολείο. Πολλά ήταν επίσης, τα ομαδικά και τα ατομικά μηνύματα χαιρετισμών που πλήθος συναδέλφων έστειλε δια μέσου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οργανωτική επιτροπή της Πανελλαδικής Συνάντησης .
Οι θεματικές ενότητες που παρουσιάστηκαν, και ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας ομάδων Νηπιαγωγών που συστάθηκαν ειδικά γι αυτό το λόγο, ήταν οι εξής:
- Η ταυτότητα και ο ρόλος του Συντονιστικού Νηπιαγωγών: Διαδικασία ενότητας στη βάση
- Εκπαιδευτική Πολιτική και σχεδιασμός για ένα σύγχρονο Νηπιαγωγείο
- Υποχρεωτικότητα – Σχολική διαρροή και αποκλεισμός των προνηπίων (2.250 νήπια – 50.000 προνήπια εκτός Νηπιαγωγείου)
- Οργανικότητα Νηπιαγωγείων – Οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών, επαναπροσδιορισμοί και καταργήσεις – αναδιαμόρφωση του σχολικού χάρτη
- Διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγών και έκδοση Υπουργικής Απόφασης (πρόταση για ωρολόγιο πρόγραμμα)
- Η αναγκαιότητα της αναδιαμόρφωσης του ΠΔ200/98 – Πολυνομία
- ΝΕΑΕΠ, ο νέος αντιπαιδαγωγικός τύπος Νηπιαγωγείου
- Ειδική αγωγή, θεσμός υπό κατάργηση;
- Διαπολιτισμική Αγωγή- Ιθαγένεια
- Παρεμβάσεις από εξωθεσμικούς παράγοντες στο εκπαιδευτικό έργο των Εκπαιδευτικών
- Το Νηπιαγωγείο στην εποχή της Κρίσης (υποσιτισμός- ανασφάλιστα παιδιά- χορηγοί- φασισμός)
- Το κτιριακό πρόβλημα των Νηπιαγωγείων και οι μεγάλες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή
- Νηπιαγωγείο χωρίς βοηθητικό προσωπικό .
- Το μεγάλο έλλειμμα στην επιμόρφωση λόγω της κατάργησης των Διδασκαλείων
- Εργασιακές σχέσεις – αναπληρωτές
- Αξιολόγηση- χειραγώγηση, αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο (από ποιόν και γιατί)
- Σχολικός Σύμβουλος ή προωθητής εκπαιδευτικής πολιτικής;
- Survey, το νέο πανίσχυρο δίκτυο ελέγχου των εκπαιδευτικών και του σχολείου
- Εργασιακή τρομοκρατία – νέο πειθαρχικό
Οι απόψεις, οι ιδέες, οι προτάσεις, καθώς και το πλαίσιο δράσης που κατατέθηκαν στο Προεδρείο από τους/τις συναδέλφους Νηπιαγωγούς θα ανακοινωθούν και θα αποσταλούν στα σχολεία , τους συλλόγους Π.Ε Εκπαιδευτικών και στη ΔΟΕ , όταν τελειώσει η διαδικασία της επεξεργασίας, η κατηγοριοποίηση και η σύνθεσή τους.
Επειδή η παρουσία των συναδέλφων ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη όσοι/ες δεν πήραν τον φάκελο με το υλικό των εισηγήσεων και άλλα πολύ χρήσιμα στοιχεία για το Νηπιαγωγείο, θα μπορέσουν να βρουν το υλικό σε λίγες μέρες στην ιστοσελίδα : nipiagogoi.gr
Το μήνυμα της 2ης Πανελλαδικής Συνάντησης Νηπιαγωγών είναι ξεκάθαρο:
ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ , ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ , ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΛΩΝ, ΙΣΩΝ , ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ.
ΓΙΑΤΙ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ!!
Last modified: 10 Απριλίου 2013