ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε. Γιαβάση 7 -15242 |
Αγ. Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2012 Αρ. Πρωτ.: 89
Προς: Όλους τους Εκπ/κους Π.Ε. μέλη του Συλλόγου μας
|
Θέμα: ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μια μέρα πριν από το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές των Χριστουγέννων (22/12/2011) δημοσιοποιήθηκε ένα έγγραφο από το υπουργείο παιδείας που αναφερόταν στην «πιλοτική εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης». Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής δεν θα υπάρχει ως ξεχωριστό μάθημα στο δημοτικό, αλλά θα είναι απλώς μια δεξιότητα – δραστηριότητα μόνο στα πιλοτικά Δημοτικά Σχολεία (99), με σκοπό, κατά πάσα πιθανότητα, να υλοποιείται από δασκάλους. Το μάθημα του Θεάτρου δεν θα ενταχθεί στα πιλοτικά Γυμνάσια, ενώ από τον Σεπτέμβρη του 2011 έχει καταργηθεί το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας στο Νέο Λύκειο. Στην εποχή του μνημονίου που θερίζει μισθούς, συντάξεις, ιατρική περίθαλψη, κοινωνικές παροχές, διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση και κάθε κοινωνικό αγαθό, στο «νέο» σχολείο της αγοράς το οποίο προωθεί η υπουργός Παιδείας δεν είναι απαραίτητη η θεατρική αγωγή κατ’ αρχήν. Πιθανόν, σύντομα να δούμε κι άλλες παύσεις και καταργήσεις. Χρόνο το χρόνο, μέρα τη μέρα, στιγμή τη στιγμή το υπουργείο και η υπουργός «καλουπώνει» και «ξεκαλουπώνει» ή αλλιώς θεσπίζει και ξεθεσπίζει κατά το δοκούν. Οραματικά σχολεία με πολλά προβλήματα, πιλοτικά-υποχρεωτικά σχολεία, «νέα» σχολεία σε παμπάλαια κτίρια. Έτσι και τώρα. Πριν από ένα χρόνο αποφασίζει στα νέα σχολεία διευρυμένου ωραρίου να εντάξει το θέατρο και την άλλη στιγμή αποφασίζει να το καταργήσει. Χρειάζεται η θεατρική αγωγή στα σχολεία; Το ερώτημα έχει απαντηθεί πολλά χρόνια πριν. Το θέατρο στο σχολείο αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο της νέας παιδαγωγικής προσέγγισης. Ο αυτοσχεδιασμός, η ομαδικότητα, η σωματική και συναισθηματική έκφραση, το γέλιο και η ευχαρίστηση, το «παιχνίδι» και η εναλλαγή ρόλων θέτουν τον όρο της δημιουργικότητας και ενεργοποίησης των παιδιών, σε ένα σχολείο εντατικοποιημένο, που ολοένα «τρέχει» να προλάβει. Άρα οι συνάδελφοί μας θεατρολόγοι, όπως και όλες οι ειδικότητες είναι απόλυτα απαραίτητοι σε όλα τα σχολεία. Η ύπαρξή τους είναι εξίσου σημαντική με τη γλώσσα, τα μαθηματικά, την ιστορία, τη γυμναστική, τα εικαστικά, τη μουσική… Ένας θεατρολόγος σε κάθε σχολείο, που να δουλεύει σωστά, χωρίς να τρέχει σε δυο και τρία σχολεία την εβδομάδα. Ένας θεατρολόγος σε κάθε σχολείο που μαζί με τους άλλους εκπαιδευτικούς θα ετοιμάζουν εκδηλώσεις, δράσεις και δραστηριότητες, παιχνίδια και «μαθήματα». Ένας θεατρολόγος σε κάθε σχολείο λοιπόν, όχι στη βάση της ελαστικής εργασίας, αλλά στη βάση της μονιμότητας και της αρχής «οργανικές θέσεις για κάθε εκπαιδευτικό παρεχόμενο έργο». Κι αυτό όχι μόνο για να αισθάνονται οι εργαζόμενοι ασφαλείς και αξιοπρεπείς και να ζουν από τη δουλειά τους. Κυρίως για να «χτιστεί» ένα σχολείο δημιουργικό και ευχάριστο για τα παιδιά. Με υποδομές, με άλλα αναλυτικά προγράμματα, με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με … με…
Προτείνουμε:
Καλούμε όλους τους συναδέλφους μας και τις συναδέλφισσές μας να πάρουν μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας στο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου και ώρα 11:00. Τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχει προκηρύξει ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων και συμμετέχουν επίσης η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.
ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ, ΑΥΡΙΟ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΣΕΙΡΑ ; ΟΛΟΙ – ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΜΕ.
|
Last modified: 23 Ιανουαρίου 2012