Written by 00:35 ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ

στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας,

 την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου, ώρα 6μ.μ.

στο 12ο Δημ. Σχολείο Χαλανδρίου

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ!

41 χρόνια χωρίς Αξιολόγηση !

Εμείς θα τα κάνουμε 100!  

 

Στο Παρίσι, στην Πορτογαλία, στη Βρετανία

η εκπαίδευση είναι στους δρόμους 

ΤΩΡΑ είναι η δική μας ώρα!

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕ

 

                                   «γαζώνουν χαμηλά τα πολυβόλα ή σκύβεις ή απογειώνεσαι»

 Και τώρα ήρθε η στιγμή να απαντήσουμε καθαρά στο δίλημμα της Κεραμέως: θα φοβηθούμε ή θα αντισταθούμε; Θα σιωπήσουμε και θα υποταχτούμε ή θα αγωνιστούμε; Ξέρουμε καλά ότι ο μόνος αγώνας που είναι χαμένος είναι εκείνος που δεν δώσαμε. Το ομολογεί περίτρανα η ίδια η Κεραμέως λέγοντας ότι 41 χρόνια τώρα τους νικάμε. Κι όταν μιλάμε για αγώνα, δεν εννοούμε μια κινητοποίηση λίγων εκατοντάδων. Αναφερόμαστε σε ένα αγωνιστικό σχέδιο που θα παρατάξει ένα μαζικό και ανυπόταχτο εκπαιδευτικό κίνημα και θα συγκρουστεί μετωπικά με την Ιερή Συμμαχία της Κεραμέως, της κυβέρνησης των «αρίστων» και των ολιγαρχών του πλούτου και της μαφίας. Εδώ και 41 χρόνια λοιπόν  νόμοι και σχέδια επί σχεδίων για την αξιολόγηση έμειναν στα χαρτιά χάρις στους  αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Να μην τους επιτρέψουμε να νικήσουν τώρα συνθλίβοντας τις ζωές μας και το δημόσιο σχολείο. Να κάνουμε τα 41 χρόνια 100!

Τι ακριβώς συμβαίνει;

Η Κεραμέως κυριολεκτικά σαν τον λωποδύτη και αφού για δεύτερη χρονιά η πολιτική της αξιολόγησης συναντά πολύ ισχυρές αντιστάσεις, εισάγει σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πέντε  τροπολογίες για την εκπαίδευση, με τις οποίες επιδιώκει να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης!

Ταυτόχρονα, δηλώνει ότι η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά: όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων από τα γαλάζια συμβούλια, η διαδικασία θα ξεκινάει αυτόματα. Ότι η «ελληνική PISA» θα εφαρμοστεί φέτος σε όλα τα σχολεία. Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Ένωση στην πρόσφατη Έκθεση Παρακολούθησης για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση για τη χώρα μας το δηλώνει καθαρά: «η παρακολούθηση και η περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης εξαρτάται από την πλήρη εφαρμογή της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που βρίσκεται σε εξέλιξη».

“I was going to teach them the meaning of life … but it wasn’t on the test.”

Η επίσπευση των διαδικασιών από την Ν. Κεραμέως είναι ομολογία ήττας. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν της επέτρεψε στα πλαίσια αυτής της κυβερνητικής θητείας, όπως και επί 41 χρόνια, να προχωρήσει την αξιολόγηση, με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι αξιολογικές διαδικασίες. Γι’ αυτό το ΥΠΑΙΘ επινοώντας αλχημείες , κατέθεσε τροπολογίες για την τμηματική τοποθέτηση των σχολικών συμβούλων με στόχο να ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση από τις περιοχές που θα τοποθετηθούν. Προχωρά μάλιστα, σε ταχύρρυθμο πρόγραμμα ενημερώσεων διευθυντών εκπαίδευσης, περιφερειακών διευθυντών και σχολικών συμβούλων, έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταχώρησης των στοιχείων των αξιολογικών φακέλων, ώστε στο τέλος του Ιανουαρίου να είναι σε θέση να ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων του 2020-2021-2022. Επιδιώκει με διαδικασίες fast track, πριν τη λήξη της θητείας της, να ανακοινώσει την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των νεοδιόριστων, έστω κάποιων περιοχών, ώστε να εμπεδωθεί και να κατοχυρωθεί στη συνέχεια ως καθεστώς σε όλη τη χώρα και σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης ώστε όλοι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, νεοδιόριστοι και παλαιότεροι, να γίνουμε σταθερά  «ημιμόνιμοι» υπό έλεγχο και υπό αίρεση,   δημιουργώντας ταυτόχρονα και  μελλοντικές δεσμεύσεις. Δίνει διαπιστευτήρια στους πάτρωνές της, το ιδιωτικό κεφάλαιο που βλέπει τη δημόσια εκπαίδευση ως πηγή μεγάλης κερδοφορίας του, στους εγχώριους και υπερεθνικούς οργανισμούς, ότι το έδαφος για το «μεγάλο φαγοπότι», για το ακραίο φιλελεύθερο πάρτι, με θύμα τη δημόσια εκπαίδευση, είναι έτοιμο.

Τι έχουμε  μπροστά μας

Μέσα σε μια δυστοπική πραγματικότητα που ολοένα επιδεινώνεται ολοταχώς με την ακρίβεια να τραβά την ανηφόρα, να καταβροχθίζει τους πενιχρούς μισθούς και τις συντάξεις –φιλοδωρήματα, οι εργαζόμενοι βλέπουμε  το εισόδημά μας  να σαρώνεται από την πληθωρισμό και την ακρίβεια και την κυβέρνηση να επιχαίρει για τα επιδόματα και τα κουπόνια. Οι αυξήσεις στους μισθούς ακούγονται μόνο στα προεκλογικά μπαλκόνια ενώ στην πραγματικότητα έχουμε βίαιη αναδιανομή του εισοδήματος, όλα δουλεύουν για τα κέρδη των ολιγαρχών του πλούτου. Για 800 ευρώ χρέη στα κοινόχρηστα χάνει το σπίτι της μια μονογονεϊκή οικογένεια στα Πατήσια, μπουκάρουν ΔΙΑΣ, ΜΑΤ, οι εντεταλμένοι των funds, διαλύουν πόρτες για να επιβάλουν τις κατασχέσεις… οι τιμές των ενοικίων εκτοξεύονται καθημερινά σαν το χρηματιστήριο τη δεκαετία του ’90 και ακολουθούν την ανηφόρα των τιμών στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης…

Η ΕΕ ζητάει από τις χώρες – μέλη της την επιστροφή στους ματωμένους πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, που μεταφράζεται σε νέα μνημόνια και μέτρα σκληρής λιτότητας ενώ από το 2023 ξεκινά η επιστροφή των όποιων δανείων δόθηκαν στις χώρες της ΕΕ, ανάμεσα τους και στην Ελλάδα.

Η εναπόθεση των ελπίδων στις εκλογικές κάλπες δεν είναι η λύση.  Οι παραπάνω δεσμεύσεις είναι αποδεκτές  από το σύνολο των αστικών πολιτικών δυνάμεων ενώ διαπιστωμένα η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης πατά στο έδαφος αποφάσεων και νομοθετημάτων προηγούμενων κυβερνήσεων.

Η αξιολόγηση επιδιώκεται να επιβληθεί την ώρα που βιώνουμε αφόρητη δυστοπία σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας και  έρχεται να συμπληρώσει, να εντείνει, να επικυρώσει αυτή τη δυστοπία στο επίπεδο της εργασίας.

Η εκπαίδευση σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Μαζί και πλάι στην αξιολόγηση,  το ΥΠΑΙΘ κρατά όμηρους τις/τους νεοδιόριστους και τους απειλεί με τη μονιμοποίησή τους, ετοιμάζει νέο σύστημα προσλήψεων που θα συμπεριλαμβάνει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ώστε να εμπεδωθεί πλήρως και απολύτως το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας που καθιερώνει το αέναο κυνήγι προσόντων, μορίων, σεμιναρίων που άνοιξε το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώνει ο ΑΣΕΠ και η αξιολόγηση. Φέρνει καθολική εφαρμογή των εξετάσεων PISA ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών και την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις της αγοράς. Υλοποιεί με ευλάβεια όλες τις κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων, κολέγια, πανεπιστημιακή αστυνομία και νόμος πλαίσιο, με στόχο το ξεθεμελίωμα της δημόσιας εκπαίδευσης, και την ενίσχυση του ταξικού και κατηγοριοποιημένου σχολείου.

Και ποια είναι η απάντηση;

Το ΔΣ της ΔΟΕ όφειλε αμέσως μετά τις δηλώσεις της υπουργού παιδείας και την κατάθεση των τροπολογιών που επιταχύνουν τις διαδικασίες εφαρμογής της ατομικής αξιολόγησης, να κηρύξει έμπρακτα συναγερμό και να θέσει τον κλάδο σε θέση μάχης. Αντ’ αυτού με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, ανακοίνωσε επιτέλους την αντίθεσή του στην απόπειρα της κυβέρνησης και κήρυξε ΓΣ και ολομέλεια προέδρων για ένα μήνα μετά, στις 20/2. Η απόφαση αυτή που ψηφίστηκε από ΔΑΚΕ/ΑΣΕ-ΠΑΜΕ/ΔΗΣΥ/ΔΙΚΤΥΟ δεν συνοδεύεται από κανένα αγωνιστικό σχέδιο ως τώρα, ενώ αφήνει ακάλυπτες/ους τις/τους νεοδιόριστες/ους στις περιοχές που θα ξεκινήσει η αξιολόγηση.

Είναι ώρα αγώνα, αντίστασης, μάχης…

Σε λίγες μέρες οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι, νεοδιόριστες/οι στην Κρήτη, την Πελοπόννησο, τα νησιά του Νότιου και Βόρειου Αιγαίου θα βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους αξιολογητές τους σχολικούς συμβούλους και διευθυντ(ρι)ες. Θα κληθούν  ο καθένας και η καθεμιά ατομικά, σε συνάντηση με τον σχολικό της/του σύμβουλο για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η σχολικός σύμβουλος θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα του/της.

Η απόφαση για κήρυξη Απεργίας Αποχής από τη ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

Να σταματήσουμε την εισβολή του νέας κοπής επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση (νέες στοχεύσεις, νέο περιεχόμενο και νέες τακτικές στο πλαίσιο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων για την εκπαίδευση και την εργασία), με ένα παρατεταμένο, πολύμορφο αγώνα με απεργιακά βήματα, κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις με στόχο την νίκη.

 

Συγκεκριμένα προτείνουμε τον ακόλουθο αγωνιστικό σχεδιασμό, που θα καταθέσουμε και στη Γ.Σ. του συλλόγου μας :

  • Ολομέλεια προέδρων άμεσα που να κηρύξει και να σχεδιάσει την οργάνωση ενός αγώνα με στόχο τη νίκη, αγώνα διαρκείας, παρατεταμένου, πολύμορφου, με απεργιακά βήματα, κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις, όπου σε κάθε φάση η συνέχιση και κλιμάκωση του θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, την ακύρωση της αξιολόγησης, για αυξήσεις στους μισθούς και μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, την εναντίωση στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, για τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.
  • Μέχρι μέσα Φλεβάρη κήρυξη κλαδικής και πανεργατικής απεργίας για το σύνολο των εκπαιδευτικών και οικονομικών αιτημάτων με αιχμή αξιολόγηση, μισθούς, μονιμοποιήσεις, ωράριο κ.λπ. με νέο γύρο Γ.Σ. αμέσως μετά για κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων
  • Οργάνωση μεγάλου πανελλαδικού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου.
  • Ειδικά για την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων αρχές Φλεβάρη πανελλαδικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις.
  • Συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και  ΕΛΜΕ  για  αγωνιστικό  σχεδιασμό και πανελλαδικό συντονισμό της δράσης τους με μαζικές διαδικασίες. Καλούμε σε οργάνωση μαζικών πανεκπαιδευτικών-παλλαϊκών συλλαλητηρίων, σε πολύμορφο αγώνα διαρκείας, με γράμμα προς τους γονείς, πανό στα σχολεία, εκδηλώσεις, τοπικούς συντονισμούς για την οργάνωση ακύρωσης του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» σε κάθε περιοχή.

Ειδικά για την αξιολόγηση

  • Κήρυξη νέας Απεργίας-Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 (αυτοαξιολόγηση και ατομική αξιολόγηση) από τη  ΔΟΕ αλλά  και  από τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και συγκεκριμενα και από τον σύλλογό μας.
  • Κήρυξη στάσεων εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς των  σχολικών  μονάδων,  για την κάλυψη των εκπαιδευτικών, για να μην μπει κανένας επιθεωρητής στην τάξη,  από τη ΔΟΕ αλλά και από τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και συγκεκριμενα και από τον σύλλογό μας.
  • Κινητοποιήσεις και μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο.
  • Παραστάσεις διαμαρτυρίας στους νέους σχολικούς συμβούλους με απαίτηση να μην προχωρήσουν στην ατομική αξιολόγηση.
  • Κανένας-καμία δεν συμπληρώνει τον ηλεκτρονικό του φάκελο αξιολόγησης.

Ο Σύλλογός μας θα συζητήσει και θα πάρει αποφάσεις για όλα αυτά στην έκτακτη Γ. Σ.  την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου , ώρα 6μ.μ. . Καλούμαστε να αποφασίσουμε τον αγωνιστικό σχεδιασμό σχετικά με το σύνολο των διεκδικήσεών μας καθώς και τις αναγκαίες αγωνιστικές μορφές για να ακυρώσουμε την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης μπροστά και στην ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ.

                        

 

Γι’ αυτό η συμμετοχή όλων μας είναι απαραίτητη.

Να μη λείψει καμιά/κανείς!

Last modified: 1 Φεβρουαρίου 2023

Close